اصفهان، فارس، (شرح آنلاین) - استاندار اصفهان جابجایی زندان اصفهان از مکان فعلی را موضوع بسیار مهمی دانست و گفت: در همین راستا مذاکراتی با وزیر کشور و رییس سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت.

عباس رضایی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار داشت: بعد از بازدید از زندان اصفهان به شدت متأثر شدم و همواره در این فکر هستم که دشمن چه نقشه‌های شوم زیادی برای جوانان کشور در نظر گرفته و برای مبارزه با آن‌ها چگونه می‌توان عمل کرد.

استاندار اصفهان در ادامه جابه‌جایی زندان اصفهان از مکان فعلی را موضوع بسیار مهمی دانست و افزود: در همین راستا مذاکراتی با وزیر کشور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری صورت گرفت و امیدوارم این موضوع هرچه سریع‌تر مرتفع شده و مبارزه با مواد مخدر به منظور ارتقای اجتماعی جامعه باید با شدت بیشتری پیگیری شود.

وی با اشاره به لزوم اشتغال‌زایی برای زندانیان، اضافه کرد: اردوگاه‌های کار برای زندانیان باید تقویت شوند چراکه بسیاری از آن‌ها پس از آزادی از زندان، به دلیل نداشتن کار مناسب دوباره به آن برمی‌گردند.

رضایی ندامتگاه اصفهان را پژوهشگاه مناسبی برای تحقیقات دانشگاهی برشمرد و عنوان کرد: جای دانشگاه و دانشگاهیان برای پرداختن به امور پژوهشی در زندان خالی است و در این مورد نباید منتظر منابع دولتی ماند چرا که می‌توان گام‌های بلندی علی‌رغم کارشکنی دشمنان و استکبار جهانی برای رفع آسیب‌های اجتماعی برداشت.

وی با اشاره به نقش ۵۰ درصدی مدیریت شهری اصفهان در ساماندهی معتادان، یادآور شد: طرحی تحت عنوان طرح آرامش در ایام نوروز برای ساماندهی معتادان اجرایی شد که قرار شده است در طول سال نیز ادامه پیدا کند اما شهرداری اصفهان هم باید با توجه به اینکه ۵۰ درصد وظایف این طرح به عهده این نهاد است به وظایف خود عمل کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه مکان‌های اقامتی معتادان نیز باید افزایش یابد، خاطرنشان کرد: مسائل مربوط به منطقه جوی‌آباد در خصوص اعتیاد همچنان حل نشده باقی مانده که باید در اقدامات مناسبی اقتدار نظام اسلامی را در آن به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: امیدوارم مسأله اعتیاد در مدارس چندان جدی نباشد البته نقش خانواده‌ها و نهاد های آموزشی و تربیتی در این خصوص بسیار مهم است چراکه همواره پیشگیری مقدم بر درمان بوده است.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: سوداگران مرگ همواره با قاچاق مواد مخدر به دنبال اهداف شوم خود بوده‌اند اما با تلاش‌های بسیار نیروهای نظامی و انتظامی و اطلاعاتی اصفهان در سال گذشته ۳۷ تن مواد در استان کشف شده و توانسته‌ایم رتبه ممتاز را در این خصوص کسب کنیم.

 

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶ /