فارس، (شرح آنلاین) - معاون اول قوه قضائیه گفت: دشمن مسائل اقتصادی ما را هدف قرار گرفته است؛ باید کمک کنیم که زمینه رونق اقتصادی ایجاد شود و در این زمینه دستگاه قضائی با مجرمان اقتصادی به سرعت و قاطعیت برخورد می‌کند.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح امروز در مراسم معارفه رئیس‌کل جدید دادگستری استان مازندران اظهار کرد: از خدا در این ماه می‌خواهیم که صفات زشت ما را تبدیل به خوبی‌ها کند، درخواست داریم که نفاق، درویی، کینه، حسد و تکبر را تبدیل به خوبی‌ها و نیکی‌ها کند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان بسیار شریف است، گفت: ضیافت الهی بسیار گسترده است و اگر این ماه از ما بگذرد و تحولی در ما ایجاد نشده باشد، خسران بسیار بزرگی است، چون نمی‌دانیم آیا ماه رمضان دیگری را درک می‌کنیم.

معاون اول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: اگر در این ماه توشه‌ای نگیریم خود خسران بزرگی است، انسان با شیطان مواجه است و قسم خورده که همه ما را اقوا کند، این نفس ما هم مکرر ما را به سمت غیرخدا می‌کشاند، شیطان صفت‌ها هم دست به دست هم دادند که ما را از رسیدن به قرب الهی باز دارند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: امروز در تصمیم‌گیری ما نفوذی‌ها در حال کار هستند، مگر نبوده است که بیش از دو سال ما را معطل برجام کردند که از این طریق مشکلات خودمان را حل کنیم، ولی فقیه که فریاد زد به شیطان اعتماد نکنید قابل اعتماد نیست، آمریکا کسی است که امام راحل آن را شیطان بزرگ نامید، بیش از دو سال مسائل کشور را به برجام گره زدند، بحث مذاکره با آمریکا هم از آن حرف‌های شیطانی است که باید به خدا پناه برد.

وی خاطرنشان کرد: امروز رهبر انقلاب اسلامی فریاد می‌زند این مذاکره مذاکره مصطلح نیست، این مذاکره‌ای نیست که برای رفع مشکلات تشکیل شود؛ مذاکره با شیطان است و شیطان بنا دارد ما را به جهنم ببرد، سر چه مسائلی باید با آمریکا مذاکره کنیم؟ او جز به نابودی و دین ما راضی نمی‌شود، دوست ندارد اسلام ناب علوی نباشد، چه کسی بر طبل مذاکره می‌کوبد، بنده نمی‌گویم که هر کسی که این حرف را می‌زند دشمن است.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: آیا می‌شود به کشوری که چندین دهه بر کشور ما ظلم کرده و بنا دارد همه کشورهای اسلامی را دچار چالش کند، اعتماد کرده است؟

محسنی اژه ای اضافه کرد: امروز مشکلات و چالش‌های یمن، عراق، سوریه و دیگر کشورهای اسلامی نتیجه جنایت‌های آمریکا و ایادی آنها است، آیا با توجه  به سابقه و اقدامات این کشور می‌توانیم دوباره با آنها مذاکره کنیم؟

وی با بیان اینکه بیشتر مدیران ما در قوه قضائیه تکلیف‌مدار هستند، افزود:  مدیران ما به تصمیمات مقامات ارشد احترام ویژه می‌گذارند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: رئیس کل سابق دادگستری استان مازندران انسانی دلسوز و خیرخواه است و آنچه را که در توان داشت برای موفقیت بکار گرفت، با دلسوزی  و خیرخواهی در راستای بهبود امور تلاش کرده است.

وی بیان کرد: تقوی فرد درخواست بازنشستگی داشت که مورد قبول قرار نگرفته است و مقرر شد که به عنوان قاضی دیوان عالی کشور مشغول خدمت باشد.

اژه‌ای درباره فعالیت و اقدامات حجت الاسلام اکبری، گفت: انسان خلاق، داری حُسن خلق و سعه صدر است و با توجه به ظرفیت‌ها و امکاناتی که داشت انسان بسیار موفقی بوده است.

وی خطاب به رئیس کل دادگستری مازندران و دیگر قضات گفت: ورودی پرونده در استان زیاد است، ما تولید نمی‌کنیم اما باید تلاش کنیم از همه ظرفیت‌ها برای کاهش میزان ورودی پرونده به دستگاه قضا کاهش پیدا کند.

معاون اول قوه قضائیه یادآور شد: بسیاری از پرونده‌ها را که مربوط به مسائل اجتماعی است، با استفاده از ظرفیت‌ها کاهش دهیم، شورای حل اختلاف در صلح و سازش نیاز دارد که تقویت شود، اقدام اصلی شورا باید صلح و سازش باشد، این شورا از لحاظ امکانات و تقویت باید تقویت شود.

وی با اعلام اینکه «رعایت حریم» یکی از مسائل اساسی در استان است، گفت: محدوده‌ها در استان باید مشخص شود و اگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها اعلام نکنند ما دچار مشکل می‌شویم، مسؤولان اجرایی باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

محسنی اژه‌ای با اعلام اینکه برخی از پرونده‌ها در استان مربوط به منابع طبیعی است، افزود: وزارت نیرو و وزارت راه و شهرسازی باید ورود پیدا کنند، بسیاری از بلند‌مرتبه‌سازی‌ها قبل از صدور مجوزها باید اصلاح شود، اگر در منشاء صدور پرونده کوتاهی شده افراد صادر کننده مقصرتر از دریافت کنندگان جواز هستند، اگر منابع طبیعی و جنگلبانی در تعیین محدوده کوتاهی کردند به پرونده آنها رسیدگی شود.

وی اضافه کرد: در شرایطی که دشمن مسائل اقتصادی ما را هدف قرار گرفته است باید کمک کنیم که زمینه رونق اقتصادی ایجاد شود، با مجرمان اقتصادی به سرعت و قاطعیت برخورد می‌شود، رسیدگی با دقت و با سرعت با قاطعیت و بدون تبعیض در دستور کار قرار گیرد، اگر از دست‌اندرکاران کسی تخلف کرده است نباید اغماض شود.

 

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶ /