تفاهم نامه همکاری در جهت ایجاد تعامل بیش از پیش در حوزه آموزش حفاظت محیط زیست و مدیریت مصرف آب در مدارس ، بین شرکت آب و فاضلاب روستایی ، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی به امضاء رسید. به گزارش شرح آنلاین به نقل از روابط عمومی […]

تفاهم نامه همکاری در جهت ایجاد تعامل بیش از پیش در حوزه آموزش حفاظت محیط زیست و مدیریت مصرف آب در مدارس ، بین شرکت آب و فاضلاب روستایی ، اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل محیط زیست استان آذربایجان شرقی به امضاء رسید.
به گزارش شرح آنلاین به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفار ، صمدنژاد رییس هییت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه نزدیک به ۲۰ سال است که در کشور ما علی الخصوص در استان ما به صورت متناوب و متوالی خشکسالی اتفاق افتاده است گفت : باید فرهنگ سازی شیوه صحیح مصرف آب را در میان دانش آموزان دوره ابتدایی و راهنمایی ترویج دهیم بنابراین لازم است دانش آموزان و معلمان در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب تلاش کنند و ما وظیفه داریم روشهای صرفه جویی در مصرف آب را بین دانش آموزان آموزش دهیم.
وی تصریح کرد: همکاران روابط عمومی از اول آذر ماه هشتمین جشنواره فراگیری نخستین واژه آب را در مدارس روستاهای استان برگزار خواهند کرد که برنامه های متنوعی از جمله سرودهای گروهی مرتبط با موضوع آب ، شناخت دانش آموزان از وضعیت منابع آب ، مسابقه نقاشی و … از برنامه های روابط عمومی است که در این جشنواره بین دانش آموزان روستایی اجرا خواهد شد.
پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش استان نیز با ابراز خرسندی از این رویداد مهم ، آمادگی این سازمان را برای اجرای برنامه ها و نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح آب در مدارس را ضروری و مثبت ارزیابی کرد و گفت : اصلاح الگوی مصرف آب در مدارس باید به صورت رسمی و جدی پرداخته شود و دانش آموزان باید نحوه صحیح اسفاده کردن از آب را آموزش ببینند. وی هم چنین ضمن تقدیر از مدیر عامل و معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آبفار به جهت اجرای این برنامه ها ، قول همکاری در این خصوص داد.
در ادامه  قاسمی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان نیز با اشاره به اینکه باید همه تلاش کنیم تا مردم را به صرف جویی در مصرف آب دعوت کنیم تصریح کرد : اداره حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی هم تامین حریم حفاظت کمی و کیفی زیست محیطی و بهداشت منابع آب شرب کمال همکاری با شرکت آبفار را دارد و متعهد به آن نیز هستیم.