ارومیه، فارس، (شرح آنلاین) - معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی گفت: کودکان ارومیه با هدف آشنایی با علم نجوم ماه و سیارات را با تلسکوپ رصد کردند.

زهرا آبسوران امروز در ارومیه تصریح کرد: ویژه برنامه روز جهانی نجوم، اولین برنامه بعد از افتتاح موزه کودک ارومیه است که به بهانه روز جهانی نجوم با همکاری انجمن نجوم اطلس ارومیه برگزار شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این برنامه، آشنایی کودکان و نوجوانان با علم نجوم، معرفی موزه کودک ارومیه و بازدید از غرفه نجوم موزه است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی ادامه داد: رصد ماه و سیارات با تلسکوپ، غرفه آموزش نجوم و جهت‌یابی، غرفه ویژه نجوم کودکان و نوجوانان، آشنایی با تلسکوپ و نحوه استفاده از آن، عکاسی تلسکوپی و غرفه رنگ‌آمیزی ویژه کودکان از بخش‌های این ویژه برنامه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: ویژه برنامه نجوم به مدت دو ساعت با حضور کودکان و خانواده‌هایشان در محوطه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارومیه برگزار شد.

آبسوران به استقبال خوب از موزه کودک ارومیه اشاره کرد و افزود: چندین گروه دانش آموزی تاکنون برای بازدید از موزه کودک مراجعه کرده‌اند و در مرحله تبلیغ به کلیه مدارس ارومیه اطلاع رسانی شده است.

وی گفت: ساخت موزه نجوم ارومیه نیز در دست اقدام و در مرحله کسب مجوز از تهران است.

به گزارش خبرگزاری فارس، نخستین موزه کودک ارومیه ۱۵ اردیبهشت امسال با حضور مسؤولان کشوری و استانی افتتاح شد و غرفه‌های نجوم و ستارگان، تاریخ و باستان شناسی و زبان و ادبیات از جمله بخش‌های این موزه محسوب می‌شود.

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶/