بی‌وفایی زن و مرد نمی‌شناسد و آن کس که بی‌اعتقادتر به محبت است در بی‌وفایی پیشی می‌گیرد و قلبش را که قرار بود فقط برای یک نفر باشد به همه مشتریان عرضه می‌کند. به گزارش شرح آنلاین،هواپیما به مقصد جزیره «بالی» در اندونزی چند دقیقه‌ای بیشتر نیست که از دوحه پرواز کرده و مسافران با […]

بی‌وفایی زن و مرد نمی‌شناسد و آن کس که بی‌اعتقادتر به محبت است در بی‌وفایی پیشی می‌گیرد و قلبش را که قرار بود فقط برای یک نفر باشد به همه مشتریان عرضه می‌کند.
به گزارش شرح آنلاین،هواپیما به مقصد جزیره «بالی» در اندونزی چند دقیقه‌ای بیشتر نیست که از دوحه پرواز کرده و مسافران با آرامش در صندلی‌های خود جای گرفته‌اند، بی‌خبر از اینکه چند دقیقه دیگر چه اتفاقی خواهد افتاد.
پرواز دوحه به مقصد جزیره «بالی» در اندونزی به دلیل آنچه دعوای زن و شوهری عنوان شد مجبور به فرود اضطراری شد.
ماجرا زمانی شروع شد که  زن و شوهر ایرانی و کودکشان سوار این هواپیما شدند و زن از زمان سوار شدن به دلیل برقرار شدن برخی تماس‌ها، با تلفن شوهرش به وی مشکوک شده بود، از این رو وقتی از خوابیدن همسرش اطمینان پیدا کرد با استفاده از انگشت شست او قفل تلفن همراه همسرش را باز کرده و از خیانت همسرش مطمئن می‌شود.
زن که به شدت از این ماجرا عصبانی شده بود، شروع به داد و بیداد و دعوا با همسرش کرده و کار به قدری بالا می‌گیرد که خلبان هواپیما تصمیم به فرود اضطراری در فرودگاه «چنای» هند می‌گیرد.
به راستی تراژدی غم‌انگیزی است حتی تصور آن نیز انسان را آزرده می‌کند. زنی در بهترین لحظه‌های زندگی خویش که مسافرت در کنار همسر و فرزندش است، پی به خیانت او می‌برد و زندگی در برابر دیدگانش تیره و تار می‌شود،چنانکه عنان از کف می‌رباید و با داد و بیداد هواپیما را با تعداد بی‌شماری مسافر مجبور به فرود اضطراری می‌کند.
شاید اگر چنین اخباری را ۲۰ سال پیش می‌شنیدیم،از تعجب لبمان را می‌گزیدیم و از حیرت چشمانم گرد می‌شد. اما در چند دهه اخیر، شنیدن چنین اخباری برایمان عادی شده است.
روزی نیست که اخباری از قتل و جنایت‌هایی که حول محور خیانت‌های زنان و مردان به همدیگر صورت می‌گیرد، نخوانیم و نشنویم. واقعا”دلیل این همه تزلزل در خانواده‌های ایرانی را باید در کجا جستجو کرد?عدم تربیت صحیح زن و شوهرها در کانون خانواده و اجتماع و یا تهاجم فرهنگی و تاثیرات مخربی که برنامه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی روی زنان و مردان ایرانی می‌گذارد.
سریال‌های ماهواره‌ای که بسیاری از آنها این روزها سر زبان‌ها افتاده درپی ترویج خانواده‌های بی‌ سر و سامان،لجام‌گسیخته و عادی جلوه دادن خیانت، عادی جلوه دادن رابطه جنسی دختر و پسر قبل از ازدواج، در میان نوجوانان و جوانان است.
این وضعیت تنها در ایران نیست.گفته می‌شود یک سریال ترکی که چندسال قبل در کشورهای عربی پخش می‌شد، آن‌قدر روی آنها تاثیر گذاشت که باعث جدایی بسیاری از زنان عرب از همسران‌شان شد، در صورتی که این سریال از داستانی کاملاً ساده و عشقی برخوردار بود.
تاثیرات منفی و بی‌شمار سریال‌های ماهواره‌ای به هیچ‌عنوان قابل کتمان نیست. متاسفانه اکثر سریال‌هایی که در تلویزیون ما پخش می‌شود برای جوانان قانع‌کننده و دلچسب نیست و آنها را نه‌ تنها قانع نمی‌کند بلکه حریص می‌کند.
به‌دلیل همین است که می‌روند سمت سریال‌های ماهواره‌ای، سریال‌هایی که به‌شدت بدآموزی دارند؛ بدآموزی‌های جنسی، گرایش به زندگی بی‌بندوبار و طلاق‌های راحت و رابطه با چند نفر در آن واحد،اینها بدآموزی دارد.
ویلیام گلاسر، روان‌شناس سرشناس می‌گوید: زوج‌ها زندگی مشترکشان را با عشق شروع می‌کنند اگر از آن مراقبت نکنند رفته رفته، صمیمیت اولیه به تدریج رنگ می‌بازد. با گذشت زمان زندگی برخی از این افراد به جدایی کشیده می‌شود اما برخی دیگر از آنها به زندگی مشترکشان با آهنگی یکنواخت و ملال‌آور ادامه می‌دهند و به ارتباطات نامشروع روی می‌آورند.
به عقیده این روان‌شناس، مهم‌ترین انگیزه زن و مرد متاهلی که به سوی روابط نامشروع کشیده می‌شوند، تجربه مجدد صمیمیت است. چیزی که دیگر آن را در زندگی مشترکشان نمی‌یابند.اگرچه هیچ‌کدام از دلایل پی آمده، خیانت و بی‌وفایی را توجیه نمی‌کند.
افسانه زن جوان تبریزی است که در حدود ۳۵ سال سن دارد و از قیافه نسبتا”زیبایی نیز برخوردار است.چه بسا قبل از دیدن او فکر می‌کردم که مردان به دلیل زشت بودن زنان‌شان به دنبال زنان دیگر می‌روند و به آنها خیانت می‌کنند.
از او می‌خواهم کمی درباره دلیل طلاقش که خیانت همسرش بوده برایمان صحبت کند.
انگار که از یادآوری خاطرات تلخ آن روزها ناراحت شده باشد، آهی کشیده و ادامه می‌دهد:همسرم مهندس بود و در شرکتی مشغول به کار، چهارمین سال تولد پسرم بود و مهمانان زیادی دعوت کرده بودیم.مرتب به ساعت نگاه می‌کردم و همسرم حسابی دیر کرده بود.
چندباری با موبایلش تماس گرفتم. آخرین بار گفت که در شرکت است و کار مهمی برایش پیش آمده، نهایت تلاشش را خواهد کرد که لااقل به آخر مراسم برسد. چند ساعتی دیگر نیز گذشت اما باز خبری نشد تا اینکه با شرکت تماس گرفتم و در کمال تعجب، همکارش اطلاع داد که امروز از صبح اصلا” شرکت نیامده است.
زن به نقطه‌ای نامعلوم چشم دوخته و سپس ادامه می‌دهد: آن شب دیروقت بود که آمد بدون اینکه با او جر و بحثی داشته باشم، تصمیم گرفتم از فردا تعقیبش کنم و ببینم واقعا”چه سر و سری دارد. سوئیچ ماشین را به بهانه کارهای خرید خانه از او گرفتم و دو روز تمام تعقیبش کردم و در آخر فهمیدم که مدت‌هاست که دارد به من خیانت می‌کند.
در مدت یک ماه بدون اینکه حرفی و حدیثی پیش بکشم و در محیط خانه اوقات تلخی راه بیندازم، تقاضای طلاق کردم و با ادله و مستندات لازم به دادگاه حقانیتم را ثابت کردم. وقتی همسرم در برابر واقعیت قرار گرفت شروع به گریه و زاری کرد و به دست و پایم افتاد و از من خواست که او را ترک نکنم  و ببخشم ولی من به جای مهریه‌ام پسرم را برداشته و به کلی از زندگی او خارج شدم.
در حالیکه برای تمام ۶سال عمری که در زندگی او تباه کرده بودم، خودم را سرزنش می‌کردم.
این زن جوان نه اولین و مطمئنا” نیز آخرین کسی نیست که مورد چنین بی‌مهری از شریک زندگی خویش قرار می‌گیرد.
اما این نکته را نیز باید توجه کنیم که همیشه این خیانت از جانب شوهران صورت نمی‌گیرد و در این میان زنانی نیز هستند که به همسرانشان خیانت می‌کنند. کافی است نیم نگاهی به تیتر حوادث کشورمان بیندازیم.
خیانت یک زن به شوهرش در مشهد/ به پسر۲۱ساله همسایه علاقه‌مند شدم/خیانت زن شوهردار به همسرش و رابطه نامشروع با مرد همسایه در تهران/خیانت کثیف زن شوهردار با دوربین‌های مخفی همسرش لو رفت/ و ده‌ها تیتر این چنینی که روزانه سطرهای روزنامه‌ها را سیاه می‌کند.
موسسه Coffee and Company بریتانیا در یکی از پژوهش‌های خود نشان داد که از  ۳ هزار شرکت‌کننده، ۲۰ درصد زنان به خیانت به همسران خود اعتراف کرده‌اند.
وقتی دو نفر پیمان عشق می‌بندند و قسم می‌خورند که روحشان یکی شود ولی در میانه راه یکی پیمان فراموش می‌کند و با پشت پا زدن به همه قول و قرارها راهش را از همسرش جدا می‌کند. طوفانی عاطفی شروع می‌شود که نتیجه‌اش جز فروپاشی بنیان زندگی نیست.
بی‌وفایی، زن و مرد نمی‌شناسد و آن کس که بی‌اعتقادتر به محبت است در بی‌وفایی پیشی می‌گیرد و قلبش را که قرار بود فقط برای یک نفر باشد به همه مشتریان عرضه می‌کند.
دکتر حسینی روانشناس اجتماعی می‌گوید: زمانی که مردان در گذشته خیانت می‌کردند، زنانشان برای مقابله با نارضایتی شوهر، خود را وقف امور خانواده می‌کردند و از این طریق تحملشان را بالا می‌آوردند و پیش خود می‌گفتند واقعیت زندگی همین است، مردان همه این‌گونه‌اند اما امروزه با توجه به اطلاعاتی که از رسانه‌های مختلف کسب کرده‌اند و اینکه در جامعه حضوری پررنگ دارند، درصدد تغییر تابوهای گذشته برآمده‌اند.
برنامه‌های تلویزیونی ماهواره نیز به این وضعیت دامن زده است. این برنامه‌ها که معمولاً با توجه به فرهنگ‌های کشور دیگر است، برای بالا بردن جذابیت و هیجان، به پخش فیلم و سریال هایی می‌پردازند که تمرکز اصلی بر روی خیانت است، همه به هم خیانت می‌کنند و هیچ اتفاقی نمی‌افتد و تبعاتی نیز ندارد و نشان دادن این‌گونه از برنامه‌ها سبب می شود خیانت، زشتی خود را در خانواده از دست بدهد.

گزارش از: فاطمه داداشی