مهر،( شرح آنلاین ) - معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از شهادت یک نفر و مصدومیت دو تن دیگر از عوامل پیمانکار پروژه راه آهن خواف هرات خبر داد.

درباره جزئیات انفجار پروژه خط آهن خواف-هرات در خاک افغانستان گفت: بخشی از این پروژه به طول ۶۰ کیلومتر از مرز شمتیغ در خاک ایران تا هرات در خاک افغانستان ساخته می‌شود که روز گذشته تعدادی از همکاران ما در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور همراه با تعدادی از عوامل پیمانکار دسته دوم پروژه برای بازدید از این خط آهن وارد افغانستان شده بودند.

وی ادامه داد: در حین بازدید با توجه به شرایط منطقه که توسط گروه‌های تروریستی در داخل خاک افغانستان ناامن شده، یک مین بر سر راه خودروی عوامل پیمانکار منفجر شد که در اثر آن دو نفر مصدوم و یک نفر به شهادت رسیدند، ولی به خودروی همکاران ما در شرکت ساخت آسیبی نرسید.

معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، با بیان اینکه قرار بود این پروژه در چند ماه آینده تکمیل شود، افزود: احتمال دارد این اتفاق در روحیه نیروهای پیمانکار اجرای این پروژه در بخش برون مرزی تأثیر داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: با سفارت ایران در افغانستان رایزنی کرده ایم که در زمان ساخت این خط آهن به دلیل وجود مشکل ناامنی در برخی مناطق احداث پروژه، نیروهای پلیس افغانستان، عوامل اجرایی احداث این خط آهن را همراهی کنند.

خطیبی تأکید کرد: گفته می‌شود نیروهای طالبان در این منطقه فعالان عمرانی پروژه را هر از گاهی با مشکلاتی روبرو می‌کنند.

بر اساس این گزارش، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز حادثه تروریستی مین گذاری در مسیر راه آهن خواف – هرات که منجر به شهادت و جراحت چند تن از اتباع ایرانی و افغانستانی شاغل در این پروژه شد را به شدت محکوم و با خانواده شهدا و مجروحین ایرانی و افغانستانی این حادثه ابراز همدردی کرد.

موسوی افزود: بررسی ابعاد این حادثه و کمک به مداوای مجروحان بلافاصله آغاز شده است.