(شرح آنلاین) - مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی با بیان اینکه امتیاز ماشین‌سازی از آذربایجان شرقی خارج نمی‌شود، گفت: ‌نام این باشگاه ماشین‌سازی باقی خواهد ماند و بحث تغییر ماهیت آن نیز وجود ندارد.

 هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی تبریز در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی شبکه استانی سهند در رابطه با جدایی بازیکنان این تیم اظهار داشت: جدا شدن این بازیکنان به خاطر بحث قرارداد است. آقای کنعانی‌زادگان با ما قرارداد یک ساله امضا کرده بود. آقای خالقی فر هم قراردادی ۲ ساله داشت که تمام شد.

وی در رابطه با شرایط جای کویتونگو گفت: این بازیکن در واقع ۳٫۵ فصل با ما قرارداد امضا کرده بود اما رفتاری غیرحرفه‌ای داشت و ۶ روز پس از امضای قرارداد با ما، گفت که برای انجام کاری باید به اسکاتلند برود. او در برگشت برای ما فرمی برای استفاده از داروی خاص آورد که در صورت مثبت شدن تست دوپینگ، می‌توانست با استفاده از این فرم، آن را موجه کند.

نصیرزاده افزود: ما به این بازیکن گفتیم که فرم موردنظر هر کشور، برای مسابقات همان کشور معتبر بوده و فرمی که در اسکاتلند صادرشده، در ایران به درد ما نمی‌خورد. افکار عمومی همان تک‌گل او در مقابل پرسپولیس را می‌بیند ولی ما که با او زندگی کرده‌ایم، دیدیم که فردی حرفه‌ای نبود. کویتونگو به جای حضور در تمرینات، در گوشه‌ای می‌ایستاد و می‌گفت از ناحیه پا مصدوم است.

مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی ادامه داد: کویتونگو در واقع اذیت می‌کرد. او پی‌درپی پیام می‌داد که پول می‌خواهم اما به محض واریز مبلغ، پیام می‌داد که پول بعدی چه زمانی واریز می‌شود. ما نیز به او گفتیم که برای فوتبال بازی کردن به اینجا آمده‌ای و پولت را هم سر موقع دریافت می‌کنی.

وی در رابطه با شرایط این بازیکن پیش از دیدار پایانی فصل مقابل پدیده خاطرنشان کرد: پیش از این بازی به هتل رفتم و دیدم که بدون اجازه هتل را ترک کرده و تا آخر وقت هم نیامده بود. روز بازی هم سرمربی تیم او را در لیست ۱۱ نفره قرار داد اما این بازیکن پیش از آغاز بازی به جایگاه آمد و گفت از ناحیه پا احساس درد می‌کند و نمی‌تواند به میدان برود.

نصیرزاده ادامه داد: این بازیکن جمعاً در ۴ بازی برای ما به میدان رفت. بعد از بازی با پدیده به او گفتیم که باید برگه فسخ قرارداد را امضا کند چرا که اینجا را پارک حساب کرده و برای تفریح آمده بود. طبق آن چیزی که می‌دیدیم، او بازیکنی نبود که بتواند در ادامه به تیممان کمک کند. به همین دلیل فسخ قرارداد کردیم تا به کشورش برگردد.

مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی در رابطه با برنامه این باشگاه برای فصل آتی لیگ برتر فوتبال کشور گفت: هنوز صحبت‌های نهایی با آقای مهاجری انجام نشده است. قرار است با هم صحبت کنیم تا اگر به تفاهم رسیدیم، در باشگاه بمانند. آقای مهاجری ۹ بازیکن را در نیم‌فصل جذب کردند اما مشکل ما این است که در کشورمان مهاجم وجود ندارد و تیم‌های استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، سپاهان، صنعت نفت آبادان و… از مهاجمان خارجی استفاده می‌کنند. متأسفانه ما در کشور با فقر مهاجم مواجه هستیم. اگر توجه کرده باشید، گل‌های ما را نیز مدافعان به ثمر رسانده‌اند.

وی افزود: اگر ما مهاجم خیلی خوب داشتیم و نیمی از ۱۷ تساوی را با برد پشت سر می‌گذاشتیم، می‌توانستیم ۲۴ امتیاز به جمع امتیازاتمان اضافه کنیم اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد. با توجه به شرایط باشگاه، بازیکنان با ما خیلی راحت هستند و الان می‌توانیم با بازیکنانی که قرارداد یک ساله داشتیم، برای تمدید قرارداد مذاکره کنیم. ما هفته آینده تمام موضوعات را نهایی می‌کنیم.

نصیرزاده ادامه داد: از کادر فنی تیم نهایت رضایت را داریم. هر چند در رده‌های پائین جدول قرار گرفتیم اما یک سری مسائل آبرومند هم وجود دارد. از نظر باخت عملکرد بهتری نسبت به برخی تیم‌ها داشته و این آمادگی را داریم تا فصل آینده را به خوبی شروع کنیم.

مدیرعامل باشگاه ماشین‌سازی در رابطه با بحث واگذاری این باشگاه گفت: در مقطعی این شایعه به وجود آمد اما واقعاً این‌گونه نبود. اسم برخی افراد را می‌آوردند اما صحت نداشت ولی بعد از پایان بازی‌ها یک نفر از تهران آمد و ما گفتیم که امکان ندارد امتیاز باشگاه از استان خارج شود. یک نفر هم از تبریز در حال مذاکره است. به هر حال نام این باشگاه ماشین‌سازی باقی خواهد ماند و بحث تغییر ماهیت آن نیز وجود ندارد.

وی در پایان گفت: ماشین‌سازی یک تیم هویتی است و هواداران خیلی خوبی دارد. ما هوادارانی داشته‌ایم که با ماشین شخصی از تبریز به مشهد، تهران و … آمده‌اند. این تیم برای خیلی‌ها خاطره است و یکی دو سال هم قدمت بیشتری نسبت به تراکتورسازی دارد. امیدواریم کسانی که باشگاه را اداره می‌کنند، شایستگی خیلی خوبی داشته و بتوانند پاسخ خوبی به هواداران بدهند.

الف – ب ۶۶ /