فارس، (شرح آنلاین) - رئیس جمهور بولیوی تهدیدات اخیر آمریکا علیه ایران را محکوم کرده و گفت که واشنگتن به دنبال آن است که فعالیت صنایع نظامی این کشور ادامه داشته باشد.

 «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی روز دوشنبه تهدیدات آمریکا علیه ایران را محکوم کرده و گفت که اقدامات اخیر آمریکا در راستای تقویت صنایع نظامی این کشور است.

وی که در پیامی در توئیتر این مطلب را عنوان کرد، گفت:«ما تهدیدات جنگ و ویرانی آمریکا علیه ایران و تلاش‌های واشنگتن در استقرار نیرو در خاورمیانه را محکوم می‌کنیم. امپریالیسم همواره به دنبال این است که صنایع نظامی کار کند.

تنش‌ها میان آمریکا و ایران پس از اقدام غیرقانونی آمریکا در خروج از برجام افزایش یافته است.

«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد.

دولت آمریکا از نخستین روزهای اجرایی شدن این توافق، کارشکنی‌ها در اجرای آن و تلاش برای کاستن از مزایای اقتصادی ایران از آن را آغاز کرد. با روی کار آمدن «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا این کارشکنی‌ها شدت گرفت و او بارها تهدید کرد کشورش را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

ترامپ سرانجام سه‌شنبه ۸ می ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور احیای تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را صادر کرد.

 

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶