زنجان، فارس، (شرح آنلاین) - رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان گفت: با روند کاهشی که قیمت مرغ دارد، مرغ‌داران در هر کیلو مرغ یک هزار و 500 تومان ضرر می‌کنند.

سید ناصر رمضانلو امروز در زنجان با اشاره به نوسانات قیمت مرغ گرم طی روزهای گذشته اظهار کرد: قیمت مرغ گرم طی روزهای گذشته روند نزولی داشته است تا آنجا که امروز به ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان با بیان اینکه با ادامه روند نزولی قیمت مرغ‌داران ضرر می‌کنند، بیان کرد: با توجه به اینکه مرغ‌داران جوجه یک روزه را به قیمت ۴ هزار تومان تهیه کرده‌اند و قیمت مرغ زنده را حدودا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه می‌کنند از همین رو در حال ضرردهی هستند.

وی با اشاره به اینکه این روزها صنعت‌ مرغ‌داری حال و روز خوبی ندارد و بیشتر در حال ضرردهی است، بیان کرد: به عقیده بنده شاید ضرر هر مرغ‌دار در یک کیلو مرغ یک هزار و ۵۰۰ تومان است.

رمضانلو با اشاره به کاهش قیمت جوجه یک روزه در چند روز گذشته افزود: درست است که اخیرا قیمت جوجه کاهش یافته است اما مشخص نیست که بالغ این جوجه‌ها در روزهای آتی به چه قیمتی به فروش خواهد رفت که بگوییم مرغ‌دار سود خواهد کرد یا خیر؟

رئیس اتحادیه مرغ، تخم‌مرغ و ماهی‌فروشان زنجان از تخصیص نهاده یارانه‌ای به مرغ‌داران از سوی دولت نیز خبر داد و گفت: بخشنامه ابلاغی در این زمینه بسیار خوب است اما متاسفانه کندی روند بارگیری که وجود دارد موجب ضرر و زیان مرغ‌داران شده است.

وی با بیان اینکه قیمت کنونی مرغ گرم در زنجان تفاوت آن چنانی با سایر استان‌ها نداشته و  در حد ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان متغیر است، اضافه کرد: این روزها به آن شکل خروج مرغ از استان را نداریم، اما مثلا روزهایی بوده است که به علت همین تفاوت قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی از غرب تهران مرغ زنجان را خریداری و بارگیری کردند.

رمضانلو میزان توزیع روزانه مرغ گرم را ۵۰ تا ۶۰ تن اعلام کرد و افزود: این میزان نسبت به قبل تغییر محسوسی نکرده است و تقریبا یکسان است.

وی ادامه داد: یکسان بودن مصرف و عدم تغییر آن با توجه به این است که در ماه رمضان مصرف کمی افزایش پیدا می‌کند.

 

 

منبع :فارس

الف – ب ۶۶ /