تسنیم، (شرح آنلاین) - یک فروند هواپیمای فوکر ۱۰۰ ایران ایر پس از دو و نیم سال زمین‌گیر بودن با تامین قطعات و موتور به خط پروازی این شرکت بازگشت.

محمود نادری مدیر آشیانه شماره ۳ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با یادآوری اینکه یک هواپیمای فوکر ۱۰۰ ایران ایر به دلیل کمبود قطعات اساسی مانند ارابه‌های فرود و موتورها بیش از ۲٫۵ سال زمین‌گیر شده بود اظهار کرد: قطعات مورد نیاز این هواپیما را از منابع مختلف تامین کردیم و با استفاده از موتور یکی دیگر از هواپیماهای فوکر، کمبود قطعات را جبران کردیم.

وی با بیان اینکه در ارابه‌های فرود باید به سمت ارابه‌های فرود نو و جدید می‌رفتیم، تصریح کرد: برای این هواپیما یک ارابه جدید را از شرکت هواپیمایی داخلی خریداری و ارابه دیگر را تعمیر کردیم.

نادری با بیان اینکه اورهال این هواپیما حدود ۴ ماه زمان برد، گفت: در تعمیر و اورهال این هواپیما، تمام استانداردهای بین‌المللی را رعایت و گواهینامه‌های مربوطه را از سازمان هواپیمایی دریافت کرد‌ایم.

مدیر آشیانه شماره ۳ ایران ایر،‌ با بیان اینکه این هواپیما مجوزهای پروازی را دریافت کرده‌ است اظهار کرد: هواپیمای فوکر ۱۰۰ تا ۵ ساعت می‌تواند پرواز و پیش از این به مقاصد باکو، استانبول و دبی پرواز می‌کرد.

وی ادامه داد: در مجموع به لحاظ ایمنی هیچ مشکلی برای پرواز این هواپیما به سایر کشورها به استثنای اتحادیه اروپا وجود ندارد.

نادری با بیان اینکه در واقع ما یک هواپیمای مرده ایران ایر را زنده کردیم گفت: ۲۶ سال از عمر این هواپیما می‌گذرد و تا جایی که قطعات و سازمان هواپیمایی اجازه بدهد محدودیتی برای پرواز ندارد.