تسنیم، (شرح آنلاین) - مدیر فروشگاه شهروند به‌خاطر تقلب در فروش ۶۰ تن برنج به تعزیرات احضار شد.

سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی کشور اظهار کرد: یکی از مدیران فروشگاه‌ زنجیره‌ای شهروند برای پاسخگویی درخصوص تخلفات رخ‌داده در دو شعبه از این فروشگاه به تعزیرات احضار شد که اولین جلسه رسیدگی به این پرونده امروز برگزار شد.

به گفته رایگانی، پس از بررسی های به عمل آمده روی ۲ برند به نام های برنج چاپار و برنج هاشمی کریمی مشخص شد بیش از ۷۰ درصد برنج ها پاکستانی و ۳۰ درصد آن برنج ایرانی با کیفیت پایین مخلوط شده و محموله ۶۰ تن موجود در فروشگاه به قیمت هر کیلو ۲۶۵ هزار ریال عرضه و به فروش می رسد.

رایگانی تصریح کرد: با اظهارنظر کارشناسان صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف کنندگان، اتاق اصناف و اتحادیه بنکداران در مورد احراز تخلف تقلب، موضوع صورتجلسه و بلافاصله با هماهنگی به عمل آمده با مدیرکل استان مازندران تیم گشت استان به محل کارخانه تولید برنج های مذکور در استان مراجعه و ضمن دستور توقیف توزیع و فروش ۳۰ تن برنج موجود در کارخانه، نمونه برداری برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: با موافقت و رضایت کامل مدیرعامل و دست اندرکاران فروشگاه مرکزی شهروند، موجودی انبار به میزان ۶۰ تن به طور کامل در محل فروشگاه عرضه و به قیمت یک میلیون ریال معادل هر کیسه ۱۰ کیلویی صد هزار تومان عرضه و به مردم به فروش رسید که موضوع مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: با هماهنگی مقام قضائی و نیز مدیرعامل این فروشگاه به تمام شعب دستور توزیع برنج‌های موجود در انبارهای تمام شعب به قیمت کارشناسی هر کیسه یک میلیون ریال صادر شده است.