فارس، (شرح آنلاین) - نیروهای امنیتی عراق یک «تروریست خطرناک» را در استان دیاله واقع در شرق این کشور بازداشت کردند، این در حالی است که خانواده تروریست می‌گویند که وی پیشتر در یک عملیات امنیتی نیروهای عراقی کشته شده بود.

 منابع امنیتی عراق که این روزها مشغول بازداشت عناصر باقی‌مانده داعش یکی پس از دیگر هستند، یک «تروریست خطرناک» را در شرق این کشور بازداشت کردند.

وزارت کشور عراق در این رابطه گفت که نیروهای امنیتی موفق شدند روز چهارشنبه یک «تروریست خطرناک» را که به زعم خانواده‌اش در یکی از عملیات‌های امنیتی در صلاح الدین کشته شده بود، بازداشت کنند.

در بیانیه وزارتخانه مزبور آمده که «تیم ضد تروریسم با همکاری نیروهای اطلاعاتی امروز چهارشنبه یکی از تروریست‌های خطرناکی که گمان می‌رفت در عملیات آزادسازی صلاح الدین کشته شده باشد، دستگیر کردند».

وزارت کشور عراق تاکید کرد که «فرد بازداشت شده در سال ۲۰۱۵ از زندان فرار کرده بود و به حومه یکی از روستاهای دور افتاده و به دور از چشمان دستگاه‌های امنیتی عراق گریخت».

به گزارش شبکه خبری روسیاالیوم، در این بیانیه تاکید شده که پرونده تروریست مزبور برای اتخاذ تدابیر قانونی علیه او به دستگاه ذی‌ربط ارجاع داده شد.

وزارت دفاع عراق نیر دیروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفته بود که ۱۱ نفر از عناصر تروریستی داعش در یک عملیات امنیتی در استان صلاح الدین(شمال) از پای درآمدند

به گزارش خبرگزاری آناتولی، در این بیانیه آمده است: «فرماندهی عملیات صلاح الدین عملیات جستجو و پاکسازی جزیره صلاح الدین را با هدف بازگشت امنیت به آن آغاز کرده است».

مسئولان عراقی می‌گویند که پس از شکست داعش در پایان سال ۲۰۱۷ در عراق، فعالیت داعش اخیرا در استان‌های الانبار (غرب)، دیاله (شرق)، نینوی، کرکوک و صلاح الدین (شمال) افزایش پیدا کرده است.

وزارت دفاع عراق روز یکشنبه گذشته هم اعلام کرده بود که یکی از سرکردگان مهم گروه ترویستی داعش ملقب به «جهاد الانصاری» در شهر موصل استان نینوی واقع در شمال این کشور بازداشت شد