ارومیه، فارس، (شرح آنلاین) - اسقف اعظم کلیسای کاتولیک‌ آشوریان گفت: مسیحیان برای ماه رمضان احترام خاصی قائل هستند، به نحوی که در این ماه مسلمانان را همراهی کرده و در طول روز هرگز تظاهر به روزه‌خواری نمی‌کنند.

«توماس میرم» امروز در نشست آیین روزه‌داری در فرهنگ اقوام و ادیان با اشاره به آیین روزه‌داری در فرهنگ مسیحیت، اظهار کرد: روزه‌داری در آیین‌ها و ادیان مختلف وجود داشته و دارد، اما در آیین مقدس اسلام روزه جایگاه بسیار خاص و ویژه ای دارد و یکی از وسایل تقرب به خدا است.

وی افزود: مسیحیان برای ماه رمضان احترام خاصی قائل هستند، به نحوی که در این ماه مسلمانان را همراهی می‌کنند و در طول روز هرگز تظاهر به روزه‌خواری نمی‌کنند.

اسقف اعظم کلیسای کاتولیک‌ آشوریان بیان کرد: علاوه بر آن مسیحیان احترام و ارزش خاصی به محرم قائل هستند و ۱۵ سال قبل که ایام محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی مصادف با میلاد مسیح شده بود در کلیساها اعلام شد که هرگونه تظاهر به پایکوبی حرام است و فقط مراسم مذهبی در کلیسا‌ها کفایت می‌کند.

وی بیان کرد: در انجیل آمده است که حضرت مسیح(ع) پیروان خود را امر به روزه‌داری کرده است  و این امر نشانگر آن است حضرت عیسی خود به روزه عملاً توجه داشته و شاگردانش نیز پس از وی به امر روزه توجه داشته‌اند و مسیر او را ادامه دادند.

میرم، افزود: در مسیحیت نماز و روزه قویترین سلاح برای مقاومت و مبارزه با شیطان که دشمن همه بشریت و دشمن خدا است به شمار می رود و حضرت مسیح (ع) می‌‌فرماید، شیطان به جز با نماز و روزه شکست نمی‌خورد.