بناب، فارس، (شرح آنلاین) - با حکم سرپرست معاونت هماهنگی اموراقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی فرماندار بازنشسته شهرستان بناب مسوولیت گرفت.

ولی‌الله فرج‌اللهی فرماندار سابق شهرستان بناب پس از ۱۵ ماه دوری از دولت دوازدهم بار دیگر با حکم علی جهانگیری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی به عنوان مسوول پیگیری و نماینده این معاونت در پیگیری مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان‌های مراغه، بناب، ملکان و عجب‌شیر منصوب شد.

بر اساس این گزارش، انتصاب فرج‌اللهی با حکم سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان‌شرقی نشان داد، بازنشستگانی که با اجرایی شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از مسوولیت‌های خود کنار رفته بودند، اندک اندک در حال بازگشت به بدنه دولت هستند تا مشخص شود که در همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد.

سال گذشته بعد از کشمکش‌های بسیار درباره قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان سرانجام این قانون نهایی و برای اجرا ابلاغ شد. قانونی که بر اساس آن بنا بود بخش زیادی از مدیران بازنشسته در رده‌های مختلف را خانه نشین کرده و نیروهای جوان را جایگزین آنها کند.

بیشتر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی با اجرایی شدن این قانون تغییراتی را در بدنه خود دیدند اما با بازگشت تدریجی بازنشستگانی که با اجرایی شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان ترک پست کرده و رفته بودند، ناکارآمدی این قانون بیش از پیش خود را نشان داد تا جایی که حتی برخی از بازنشستگان این بار توانستند بر پستی بالاتر از پست قبلی تکیه بزنند.

البته ولی‌الله فرج‌اللهی بعد از خداحافظی از فرمانداری بناب مدتی نیز به عنوان مشاور در مجتمع فولاد صنعت بناب مشغول به کار شد که بعد از انجام تغییرات در بدنه مدیریتی این مجتمع تولیدی، صنعتی وی از پست مشاور مجتمع مذکور کنار گذاشته شد.

به این ترتیب، باید منتظر ماند و دید که آیا بازنشستگان دیگر نیز دوباره و البته به‌صورت چراغ خاموش به سمت‌های خود یا پست‌های دولتی دیگری باز می‌گردند یا اینکه نمایندگان محترم مجلس حساسیت بیشتری را نسبت به اجرایی شدن دقیق این قانون خود نوشته به خرج می‌دهند؟!