تسنیم، (شرح آنلاین) - استاندار آذربایجان شرقی گسترش فرهنگ ایثار و شهادت را از مهم‌ترین عوامل خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: دستگاه‌های مسئول باید اهتمام بیشتری برای آشنا کردن نسل سوم و چهارم انقلاب با فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت داشته باشند.

محمدرضا پورمحمدی در همایش فاتحان خرمشهر که در تالار جمهوری استانداری برگزار شد، آرامش و امنیت امروز کشور را مرهون تلاش و مجاهدت شهدا هشت سال دفاع مقدس دانست و اظهار داشت: سوم خرداد، روز فتح بزرگ و نماد ایثار و مقاومت است.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه خرمشهرها در پیش روی ملت ایران است، افزود: گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، یکی از مهم‌ترین عوامل برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان است و همه اقشار جامعه باید برای تحقق این مهم، بیش از پیش تلاش کنند.

وی با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس، بهترین فرماندهان نبرد در عرصه فرهنگی هستند، اظهار کرد: متاسفانه آن چنان که باید و شاید، حماسه‌ها و رشادت‌های دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده نشده و دستگاه‌های مسئول باید اهتمام بیشتری برای آشنا کردن نسل سوم و چهارم انقلاب با فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از تلاش‌های رزمندگان اسلام در فتح خرمشهر، افزود: ملت ایران اسلامی، ایثار و مقاومت هموطنان شجاع و غیور خود در خرمشهر را فراموش نمی‌کنند.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شیطنت‌های استکبار جهانی در روزهای اخیر و عدم پای‌بندی آمریکا به تعهدات بین‌المللی، تصریح کرد: هدف آمریکا از اقدامات اخیر خود در خلیج فارس، ایجاد جنگ روانی علیه ملت ایران و تداوم سوءاستفاده از برخی کشورهای عرب منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که حق و باطل پابرجاست و ملت ایران در مسیر آرمان‌های مقدس خود حرکت می‌کنند ادامه خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد نارضایتی عمومی در کشور، بر لزوم برخورد شدید و ملموس با اخلال‌گران اقتصادی و ارتباط مستمر و نزدیک مسئولان با مردم تأکید کرد.

همایش فاتحان خرمشهر به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر به همت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی و با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، پیشکسوتان جبهه و جنگ و مسئولان استانی در سالن جمهوری برگزار شد.