فارس، (شرح آنلاین) - منابع امنیتی عراق از کشته شدن ۶ نفر از عناصر تروریستی داعش در یک عملیات اطلاعاتی در غرب موصل خبر دادند.

نیروهای امنیتی عراق مستقر در نینوی، روز شنبه با همکاری دستگاه اطلاعاتی این کشور موفق شدند شش نفر از عناصر داعش را در غرب موصل از پای در بیاورند.

یک منبع امنیتی عراق به شبکه السومریه نیوز گفته که این شش داعشی در منطقه «العیاضیه» در غرب موصل (استان نینوی) کشته و سلاح‌های آنها ضبط شد.

وی گفت که شش عنصر داعش در راستای ادامه عملیات نظامی جدید نیروهای عراقی در جنوب غربی موصل کشته شدند.

وزارت دفاع عراق روز دوشنبه هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای گفته بود که عملیات نظامی جدید در جنوب غربی موصل با هدف تعقیب هسته‌های خفته داعش آغاز شد.

مسئولان عراقی می‌گویند که پس از شکست داعش در پایان سال ۲۰۱۷ در عراق، فعالیت داعش اخیرا در استان‌های الانبار (غرب)، دیاله (شرق)، نینوی، کرکوک و صلاح الدین (شمال) افزایش پیدا کرده است.

جنگنده‌های ارتش عراق سه‌شنبه هفته گذشته با هماهنگی فرماندهی عملیات صلاح الدین، مواضع عناصر داعش را هدف قرار داده بودند که در نتیجه آن، ۱۰ نفر از عناصر تروریستی از پای درآمدند.

سازمان ملل متحد مردادماه سال گذشته گفته بود که «حدود ۳۰ هزار عنصر داعش همچنان در عراق و سوریه حضور دارند که قادرند با وجود شکست آنان و قطع کمک‌های مالی، حملات تروریستی انجام دهند».

عناصر داعش اگرچه منطقه خاصی را در اختیار ندارند، ولی در عراق بیشتر در مناطق صحرایی پنهان شده‌اند و در سوریه نیز در مناطق شمال شرقی این کشور نفوذ دارند و شمار دیگری از آنان در کشورهایی چون افغانستان، لیبی، سومالی و یمن مستقر هستند.

 

منبع: فارس

الف – ب ۶۶/