شرح آنلاین - خروجی‌های جلسه جدید هیئت رئیسه سازمان لیگ، قرار است در فصل جدید به صورت جدی دنبال شود تا مشکلات فصل گذشته تکرار نشود. یکی از این موارد هشدار به ۳ تیم درباره میزبانی‌شان است.

نامه دبیر شورای امنیت در خصوص برگزاری مسابقات فوتبال از فصل آینده، رئیس فدراسیون فوتبال و هیئت رئیسه سازمان لیگ را برآن داشت تا جلسه‌ای مهم را در این خصوص برگزار کنند. جلسه‌ای که خروجی آن طبق تصمیم هیئت رئیسه الزام باشگاه‌ها در رعایت فروش بلیت مسابقات به صورت الکترونیک و همچنین شماره‌دار کردن صندلی ورزشگاه‌ها بود.

طبق مصوبات هیئت رئیسه سازمان لیگ و خروجی جلسه جدید که روز گذشته (شنبه) برگزار شد، باشگاه‌ها موظف هستند که صندلی ورزشگاه‌های محل میزبانی را شماره‌دار کرده و همچنین بلیت فروشی مسابقات را از لیگ نوزدهم فقط و فقط به صورت الکترونیک و با کد ملی مشخص انجام دهند. در این خصوص وظیفه فدراسیون فوتبال نیز سنگین است و باید نظارتی دقیق روی این مسئله داشته باشد و در غیر این صورت و با رخ دادن اتفاق ناگوار جدیدی، مقصر شناخته خواهد شد.

دبیر شورای امنیت کشور به صورت جدی اشاره کرده که ورزشگاه‌های فوتبال باید استاندارد امنیتی داشته باشند و با رعایت فروش الکترونیکی بلیت مسابقات و همچنین کنترل ورزشگاه با دوربین‌های مداربسته، اگر تماشاگری دچار تخلف شد با توجه به شماره صندلی و بلیتی که خریداری کرده است، شناسایی شود تا برخورد با خاطیان به سهولت صورت بگیرد. از همین‌رو فروش بلیت الکترونیک الزام خواهد شد و تماشاگران نیز دیگر نمی‌توانند به صورت سنتی و خرید بلیت کاغذی، وارد ورزشگاه شوند.

فدراسیون فوتبال هم که اکنون شرایط را سخت‌تر از گذشته می‌بیند، تصمیم گرفته طبق قوانین فیفا و AFC با باشگاه‌ها برخورد کند. بر این اساس باشگاه‌هایی که در شهرشان استانداردهای لازم را برای میزبانی نداشته باشند و نتوانند هتل و ورزشگاه مناسبی را برای میزبانی فراهم کنند، اجازه میزبانی از مسابقات را نخواهند داشت. از همین‌رو با تصویب هیئت رئیسه سازمان لیگ، مسابقات خانگی تیم‌هایی که شرایط میزبانی را نداشته باشند در شهر یا استان همجوار برگزار می‌شود.

طبق بررسی‌هایی که فدراسیون فوتبال انجام داده و به نتایج اولیه هم رسیده، تاکنون سه تیم حال حاضر لیگ برتری حق میزبانی در شهرشان را ندارند. تنها در صورتی این شرایط تغییر می‌کند که این باشگاه‌ها بتوانند شرایط را در شهرشان تغییر بدهند.

سه تیم نفت مسجدسلیمان، پارس جنوبی جم و نساجی مازندران تیم‌هایی هستند که شرایط مناسبی برای میزبانی در لیگ نوزدهم ندارند. مشکل آنها یا مربوط به ورزشگاه است، یا هتل مناسبی در شهرشان وجود ندارد یا هر دو مشکل به صورت همزمان در شهرهای آنها دیده می‌شود.

با توجه به شرایط و استانداردهایی که وجود دارد، تیمی چون نفت مسجدسلیمان می‌تواند در شهر همجوار خود، اهواز دیدارهای خانگی‌اش را برگزار کند، اما شرایط برای تیمی مثل نساجی سخت‌تر است چراکه استانداردهای میزبانی مسابقات لیگ برتر فوتبال در استان گیلان نیز که همجوار با استان مازندران است، مورد تأیید نیست. از همین‌رو ممکن است نساجی مجبور به برگزاری مسابقات خانگی‌اش در تهران یا شهر دیگری شود. با این حال از آنجایی که تمرینات این تیم نیز در تهران برگزار می‌شود، این احتمال بیشتر است.

پارس جنوبی نیز که در شهر جم با مشکلاتی در میزبانی از تیم‌ها مواجه است، احتمالاً مجبور به تغییر ورزشگاه خانگی‌اش شود و باید ورزشگاه دیگری را در استان هرمزگان یا استان مجاور دیگری انتخاب کند که علاوه بر داشتن هتل، ورزشگاه نیز استانداردهای لازم را داشته باشد.

 

 

منبع : تسنیم