مهر، ( شرح آنلاین ) - رئیس شورای شهر کلیبر با بیان اینکه مردم کلیبر خواستار برخورد پلیس با مخلان نظم عمومی جامعه و اقدامات ضد گردشگری هستند، گفت: آسایش و رضایت گردشگران خواسته اصلی مردم کلیبر است.

جمعی از اهالی و بازاریان کلیبر با تأکید بر این‌که با آغوش باز پذیرای گردشگران هستند، از این‌که ممکن است برخی همانند سال‌های گذشته با شعارها و اقدامات خود رونق گردشگری و آسایش گردشگران و بازار شهر را به مخاطره بیاندازند، ابراز نگرانی کرده و از پلیس خواسته‌اند با هر کسی که این امنیت و آسایش را به مخاطره بیاندازد، برخورد کنند.

در پیامی که با امضای «شورای شهر، اتحادیه‌ها، اصناف، کسبه و بازاریان شهر کلیبر» در اختیار خبرگزاری مهر قرار گرفته، آمده است:

کلیبر با مناظر طبیعی زیبا و صدها آثار تاریخی، نگین سرسبز آذربایجان بوده و در طول سال پذیرای صدها هزار گردشگر و میهمان از نقاط مختلف استان و اقصی نقاط کشور است و ما اهالی شهر کلیبر علی‌الخصوص اصناف، کسبه و بازاریان با جان و دل سعی می‌کنیم میزبان خوبی باشیم و آسایش و آرامش گردشگران خواست اصلی ما است.

از آن‌جا که هر سال عده‌ای انگشت‌شمار در نیمه اول تیرماه به بهانه واهی و تولد کذایی سعی می‌کنند از این همه استقبال گردشگران سوء استفاده کرده و با بر هم زدن نظم و آسایش عمومی منطقه، منافع اصناف و بازاریان و کل مردم شهرستان را به مخاطره بیاندازند، با تأکید بر اینکه اجازه سوء استفاده به این گروه فرصت‌طلب را نخواهیم داد، از نیروی محترم انتظامی هم می‌خواهیم که با این گردشگرنماها و هر کسی که قصد دارد فرصت رونق گردشگری و کسب و کار حلال را از این اهالی شریف بگیرد، با جدیت برخورد کنند و به آن‌ها اجازه ندهند که اهداف پلید خود را در این شهرستان عملی کنند.

اقدامات مخل اقتصاد و گردشگری با پاسخ قاطع مردم کلیبر روبرو می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر کلیبر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در حوزه‌ی گردشگری این شهرستان اذعان کرد: «در حوزه زیرساخت‌های گردشگری، علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته از سوی شهرداری و میراث فرهنگی در سال‌های اخیر هنوز تا رسیدن به حد مطلوب فاصله‌ی زیادی داریم که حجم بالای ورودی گردشگر به کلیبر از مهم‌ترین دلایل آن است».

تورج یعثوبی با بیان این‌که؛ «آب و هوای منحصربه‌فرد، طبیعت زیبا، آثار تاریخی متعدد اعم از قلعه‌ها، بناها، کاروان‌سرا و پل‌های تاریخی و… شهرستان کلیبر را به مقصد اول گردشگری استان در این فصل از سال تبدیل کرده و این شهرستان میزبان صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی است»، خاطرنشان کرد: «افزایش امکانات اقامتی گردشگران از جمله؛ بیش از ۵۰۰ تخت، هتل آپارتمان و میهمان‌پذیر در کنار ۱۲۰ واحد بوم‌گردی که با تلاش میراث فرهنگی و مجموعه فرمانداری شهرستان فعال شده‌اند، زمینه رفاه بیشتر گردشگران را فراهم کرده است و در کنار این امکانات، سامان‌دهی خانه‌های مسافر، سرویس‌های بهداشتی بین راهی و کمپ‌های گردشگری شهرستان هم قابل توجه است».

وی تأکید کرد: «امنیت کامل تمامی مسیرهای گردشگری شهرستان مهم‌ترین شاخص در توسعه این صنعت نوپاست که زمینه را برای سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و رونق روزافزون این صنعت و رضایت بیش از پیش گردشگران فراهم کرده است».

رئیس شورای اسلامی شهر کلیبر با اظهار تأسف از این‌که همه ساله گروهی معدود در نیمه اول تیرماه با دنبال کردن یک‌سری اهداف سیاسی و غیره به دنبال متشنج کردن فضای منطقه هستند، ادامه داد: «امنیت، رفاه و آسایش گردشگران و میهمانان نه تنها در اولویت دستگاه‌های دولتی و نیروهای انتظامی و نظامی شهرستان قرار دارد که خواست آحاد مختلف جامعه از جمله اصناف، کسبه و بازاریان نیز هست و همکاری گسترده و قابل توجه همگانی مانع ازایجاد اختلال و سلب آسایش شهروندان و گردشگران از سوی این عده معدود می‌شود».

یعثوبی کلیبر افزود: «اقتصاد شهر کلیبر وابسته به رونق گردشگری است. بنا بر این هر اقدامی که رونق اقتصادی شهرستان و منطقه را مخدوش و به امنیت و آسایش گردشگران تعرض کند، محکوم است و با برخورد جدی مردم میهمان‌نواز کلیبر روبه‌رو خواهد شد».