شرح آنلاین - رئیس هیئت اجرائی انتخابات نظام پرستاری استان آذربایجان شرقی گفت: انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام پرستاری استان همزمان با سراسر کشور با شرکت ۴۵ کاندیدا ۲۱ تیرماه در تبریز برگزار می‌شود.

مهدی نظری عصر امروز در نشست خبری پنجمین دوره از انتخابات نظام پرستاری تبریز و شهرستان‌های تابعه، از برگزاری این انتخابات در ۲۱ تیرماه خبر داد و اظهارداشت: این انتخابات در استان آذربایجان شرقی با چهار حوزه انتخابیه تبریز، مرند، اهر و بناب برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که، ۹ نفر از کاندیداها به عنوان اعضای نظام پرستاری استان انتخاب خواهند شد، افزود: تعداد ۴۷ کاندیدا شرکت کرده بودند که یکی از کاندیداها انصراف داده و یکی از آن‌ها نیز رد صلاحیت شد و در مجموع ۴۵ نفر کاندیدا برای این انتخابات آماده می‌شوند.

رئیس هیئت اجرائی انتخابات نظام پرستاری استان آذربایجان شرقی، ادامه داد: کاندیداها از رشته‌های، پرستاری، بهیاری، هوشبری و تکنیسین اتاق عمل مجاز به شرکت در این انتخابات بودند.

وی با اشاره به این که، در مجموع ۱۶ حوزه رأی گیری در استان وجود دارد، خاطرنشان ساخت: سه صندوق ثابت و شش صندوق سیار در تبریز و هفت صندوق نیز در شهرستان‌های اطراف مستقر خواند بود.

نظری، همچنین تعداد پرستارهای استان آذربایجان شرقی را ۹ هزار نفر دانست و گفت: در زمان‌های آتی، وزارت بهداشت ۳۵۰ نفر سهمیه برای استخدام در رشته‌های رشته‌های، پرستاری، بهیاری، هوشبری و تکنیسین اتاق عمل بکارگیری خواهند شد، البته باید توجه داشت که این استخدام از کانال‌های ارتباطی مربوطه است.

سیفعلی نصرتی رئیس هیئت نظارت انتخابات نظام پرستاری استان، نیز در این نشست به سبقه این انتخابات پرداخت و گفت: بعد از تصویب قانون تأسیس سازمان نظام پرستاری در مجلس شورای اسلامی، اولین دوره این انتخابات در سال ۱۳۸۱ برگزار شد که روز جمعه ۲۱ تیرماه نیز پنجمین دوره آن در سراسر کشور و به صورت همزمان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر این که سعی داریم مشارکت حداکثری جامعه پرستاری را در استان رقم بزنیم، ابراز داشت: انتخابات سازمان نظام پرستاری، همانند سایر انتخابات رسمی کشور بوده و از اردیبهشت ماه فرآیند رسمی آن شروع شده است.

رئیس هیئت نظارت انتخابات نظام پرستاری آذربایجان شرقی، تعداد مشمولین برای رأی را ۶ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام و تصریح کرد: تنها افرادی که در سازمان نظام پرستاری عضویت دارند می‌توانند رأی دهند و هیئت مدیره از میان افرادی که بیشترین رأی را دارند انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت مراکز رأی گیری، اذعان داشت: در بیمارستان‌های رازی، شهدا، پشنیه و مرکز بهداشت واقع در نصف راه، صندوق‌های رأی گیری مستقر بوده و در سه شیفت صبح، ظهر و شب آماده پذیرش آرا هستند.

 

منبع : تسنیم