روابط عمومی ایدرو، شرح آنلاین - در راستای «نهضت ساخت داخل» وتاکیدات وزیر صنعت تصمیم گیری برای برگزاری نخستین نمایشگاه نیاز محور به عنوان فرصت های ساخت داخل و رونق تولید با هدف معرفی و شناسایی نیازهای بخش تولید کشور انجام گرفت.

محمدرضا عبدالهی، معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اعلام این خبر گفت: نخستین نمایشگاه ساخت داخل با هدف معرفی و شناسایی نیازهای صنایع کشور در زمینه خودرو و قطعات آن، صنایع معدنی، لوازم خانگی، صنایع دریایی، نفت، گاز و پتروشیمی و مخابرات ۲۷ تیرماه در تهران برگزار می شود.

او ادامه داد: در این نمایشگاه صنایع بزرگ که بیشترین نیاز را دارند در کنار انجمن ها و تشکل های فعال بخش خصوصی به ارائه و معرفی نیازهای خود می پردازند.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه های گوناگون در کشور گفت: سالانه بیش از۸۰ نمایشگاه در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود. اما؛نمایشگاه ساخت داخل نمایشگاهی نیاز محور است و ما سعی کرده ایم در این نمایشگاه، نیازهایی راعرضه کنیم و نهضت ساخت را به طور جدی تر در کشور پی گیری کنیم و برای این رویداد نیازهای صنایع هدف را برای یکبار به صورت تجمیعی در معرض دید صنعتگران، تولید کنندگان، سرمایه گذران، شرکت های دانش بنیان قرار دهیم.

عبدالهی با اشاره به برگزاری نمایشگاه ساخت داخل که موضوع تازه و جدیدی در کشور است تاکید کرد: ما برای اینکه از تمام ظرفیت های صنایع مختلف برای داخلی سازی استفاده و ارز بری را به حداقل برسانیم؛ نخست باید نیازها را شناساییو ترجیحا در یک مکان عرضه کنیم که با برگزاری نمایشگاه نهضت ساخت داخل ما به این هدف می رسیم.

عضو هیات مدیره ایدرو گفت: نمایشگاه ساخت داخل، محلی برای عرضه شدن نیاز ها است.

او از تمامی شرکت های توانمند، تولید کنندگان، سرمایه گذاران صنایع مختلف، دانشگاهیان شرکت های فناور و دانش بنیان در کشور خواست که این نمایشگاه را ببینند و براساس توان ، خود برای رفع این نیازها حرکت کنند.

عبدالهی با اشاره به شناسایی موانع تولید بیان کرد: البته موانع ساخت داخل را وزارت صنعت، معدن و تجارت شناسایی می کند و در جهت رفع آن اقدامات لازم را انجام می دهد همچنین حمایت های لازم را نیز بیش از پیش معمول خواهدبودتا ضمن رونق ظرفیت های داخل کشور وابستگی نیز از بین برود.

او همچنین اعلام کرد ما از شرکت هادانظ بنیان، دانشگاهیان وزارت دفاع خواسته ایم با توجه به پتانسیل هایی که دارند با حضور و بازدید از این نیازمندی ها ضمن مذاکره با با صاحبان این قطعات برای کمک به ساخت داخل ان برنامه ریزی کنند.

عبدالهی در پایان صحبت هایش اشاره کرد :نمایشگاه «نهضت ساخت داخل « از ۲۷ تیرماه به مدت ۴ روز در سالن های ۳۸A،B،۱۸،۲۰ و ۲۲ نمایشگاه های بین اللملی تهران برگزار می شود.فضای اختصاص د اده شده برای نمایشگاه ساخت داخل ۱۳ هزار متر مربع است و تاکنون استقبال خوبی برای حضور در این نمایشگاه شده است و تولید کنندگان صنایع مختلف می توانند تا ۱۹ تیرماه با مراجعه به وب سایت WWW. Tavaniran.idro.ir نسبت به ثبت نام برای حضور در این نمایشگاه اقدام کنند.