شرح آنلاین - مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مترو تهران، از اتصال مجموعه نمایشگاه بین‌المللی به سیستم مترو پایتخت خبر داد.

عصر امروز تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، شهرداری منطقه یک و مترو تهران منعقد شد تا بر اساس توافقات صورت‌گرفته، نمایشگاه بین المللی تهران به سیستم حمل و نقل مترو تهران متصل شود.

بر اساس این گزارش، بهمن حسین‌زاده با اشاره به ضرورت اتصال نمایشگاه بین المللی به سیستم حمل و نقل مترو اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی، مجموعه‌ای متعلق به مردم تهران است و حق مردم است که بتوانند برای دسترسی آسان به این مجموعه، از مترو به عنوان یک سیستم حمل و نقل عمومی پاک و سریع استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران افزود: بر همین اساس از چند ماه گذشته مذاکراتی با مسئولان شهرداری و شورای شهر آغاز شد تا برای ایجاد دسترسی مناسب شهروندان این منطقه و همچنین ارائه تسهیلات حمل و نقلی به بازدیدکنندگان نمایشگاهی، ایستگاه مترو در محل نمایشگاه‌های بین المللی احداث شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های احداث این ایستگاه و برخی تونل‌های مرتبط با آن را شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی متقبل شده است گفت: احداث این ایستگاه مترو و اتصال نمایشگاه بین المللی به سیستم حمل و نقل قطار شهری باعث می‌شود تا علاوه بر دسترسی آسان بازدیدکنندگان به نمایشگاه، روانسازی ترافیک در معابر بزرگراهی حاشیه نمایشگاه نیز اتفاق بیفتد.

حسین‌زاده اضافه کرد: البته با توجه به اینکه نمایشگاه‌های پرمخاطبی همچون نمایشگاه کتاب و نمایشگاه خودرو در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار نمی‌شود و این نمایشگاه تنها پذیرای نمایشگاه‌های تخصصی است و ظرفیت‌های پارکینگ این مجموعه نیز ارتقاء یافته است، تا حد زیادی از مشکلات ترافیکی برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران کاسته شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: از مجموع ۳۶۵ روز سال، در ۱۱۰ روز شاهد برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در این محل هستیم و مقرر شده است شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با انجام یک سرمایه‌گذاری مشترک در نمایشگاه شهر آفتاب، برنامه‌ریزی‌های لازم را برای رونق در آن مجموعه نمایشگاهی نیز انجام دهد.

 

 

منبع : تسنیم