شرح آنلاین - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی امسال ۹۰۰ نفر از فرهنگیان استان اردبیل بازنشسته می‌شوند که ۶۰ درصد آنها از نیروهای حوزه مقطع ابتدایی هستند.

 احمد ناصری بعد از ظهر امروز در جلسه مدیران و روسای نواحی آموزش و پرورش استان اردبیل از رشد و پیشرفت استان اردبیل در حوزه مقطع ابتدایی خبر داد و اظهار داشت: باتوجه به اینکه برنامه‌های مدارس مقطع ابتدایی در راستای سیاست‌های وزارت متبوع است استان اردبیل در حوزه مقطع ابتدایی رشد و پیشرفت خاصی را شاهد بوده است.

وی با بیان اینکه امسال شاهد بازنشستگی بسیاری از نیروهای آموزش و پرورش استان اردبیل می‌شویم افزود: در سال تحصیلی امسال ۹۰۰ نفر از فرهنگیان استان اردبیل بازنشسته می‌شوند که ۶۰ درصد آنها از نیروهای حوزه مقطع ابتدایی هستند.

ناصری بازنشسته شدن نیروهای باتجربه و مجرب را سبب بروز مشکلات عدیده‌ای در حوزه آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: بازنشسته شدن نیروهای باتجربه و مجرب را سبب بروز مشکلات عدیده‌ای در حوزه آموزش و پرورش می‌شود اما با تدابیر و برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و نیروهای آزاد تلاش می‌کنیم تا تمامی کمبود‌ها را برطرف کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: انتخاب مدیران مدارس سطح استان اردبیل با آزمون انجام می‌شود و طی نظرسنجی‌هایی که در این خصوص انجام شده است اکثر فرهنگیان رضایتمندی خود را از اجرای این طرح اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در حوزه مقطع ابتدایی در استان اردبیل اقدامات موثری انجام شده است اظهار کرد: در بین ۳ هزار و ۳۹۳ مدرسه در استان اردبیل در روستاها آموزشگاه‌هایی کم جمعیت وجود دارد که آموزش و پرورش با وجود کمبود دانش آموز به آنها نیز خدمات می‌دهد.

 

 

منبع : تسنیم