شرح آنلاین - وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم پنج فرد و هفت شرکت به دلیل ارتباط داشتن با برنامه هسته‌ای ایران خبر داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نام پنج فرد و هفت شرکت را به دلیل آنچه ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران خوانده شده، به فهرست اشخاص تحت تحریم خود افزوده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود ادعا کرده است که این افراد و شرکت‌ها در تأمین قطعات حساس برای برنامه هسته‌ای ایران نقش داشته‌اند.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، هر پنج فردی که نامشان به فهرست تحریم‌ها افزوده شده است تابعیت ایرانی دارند. در بین شرکت‌های تحریم‌شده نیز نام دو شرکت ایرانی، چهار شرکت چینی و یک شرکت بلژیکی دیده می‌شود.

دولت ترامپ از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ ۹۷ تاکنون تحریم‌های اقتصادی مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را وادار به مذاکره مجدد برای حصول یک توافق جدید کند. با وجود تحریم‌های سنگین آمریکا، ایران تأکید کرده است که هرگز تن به مذاکره مجدد با کشوری که توافقات بین‌المللی را نقض می‌کند، نخواهد داد.

اگرچه تحریم‌های آمریکا مشکلات غیرقابل‌انکاری را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک جهانی در گزارش اخیر خود پیش‌بینی کرده است که با تخلیه شدن اثر تحریم‌ها، نرخ رشد اقتصادی ایران از سال ۲۰۲۰ (۱۳۹۹ شمسی) بار دیگر مثبت خواهد شد.

 

منبع : تسنیم