شرح آنلاین - وزیر کشور گفت:قبل از دوره مشروطیت اداره‌ کشور بر اساس استبداد بود و بعد از مشروطیت نیز انتخابات تشریفاتی و با فریب مردم بود.

عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای هفته دولت در مصلی اعظم امام(ره)تبریزبا تاکید بر اینکه از پیروزی انقلاب اسلامی، اعتمادی به دولت ها نبود، گفت: عقب افتادگی کشور هم بدلیل عیاشی دولت های طاغوت بوده است و همچنین قبل از دوره مشروطیت اداره‌ کشور بر اساس استبداد بود و بعد از مشروطیت نیز انتخابات تشریفاتی و با فریب مردم بود.

وی تاکید کرد:عدم کارآمدی دولت، مشروعیت آن را زیر سوال می‌برد.

او در ادامه افزود: اگر مردم را به دولت بدبین کنیم همه جریان های سیاسی کشور بازنده می شوند چرا که امروز آقای روحانی رئیس‌جمهور است و فردا فردی از یک جریان سیاسی سرکار می آید.

رحمانی فضلی با اشاره به رسانه های خارجی اذعان داشت: در داخل کشور عده ای از روی حب و بغض یا ناآگاهی مسیر را برای رسانه های دشمن جهت تخریب دولت پیش گرفته اند.

وی تصریح کرد: اگر هر روز دولت،مجلس،قوه قضائیه را بکوبیم قطعاً باعث می شود تا مشروعیت و مقبولیت آنها از بین برود.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: روند گسترش انقلاب اسلامی و الگوهای رفتاری ما در حوزه های مختلف در همه کشورها مورد استفاده قرار می گیرد.

منتظر مساعدت دولت در تهیه بالگرد آبپاش برای استان هستیم

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم هم در این مراسم در رابطه با آتش سوزی اخیر جنگل های ارسباران گفت:از آقای رحمانی فضلی و همچنین سایر مسئولین بخاطر همکاری و مشارکتشان برای بهبود اطفا آتش سوزی جنگل‌های ارسباران قدردانی میکنم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در اطفاء تاکید کرد: منتظر مساعدت برای تجهیز و استقرار دائمی بالگرد آبپاش در استان هستیم.

امام جمعه تبریز در ادامه خاطرنشان کرد:دولت‌مردان در ترویج سبک زندگی دینی، قرآنی، ایرانی و اسلامی کوشا باشند دولت باید با بی‌بند و باری اخلاقی مقابله کند،چراکه پیشرفت‌های فعلی کشور محصول تلاش های همه دولت ها است پس برای حل مشکلات کشور، بدنبال انتقاد سازنده‌ هستیم نه تخریب.

آل هاشم تاکید کرد: گلایه های مردم از مشکلات اقتصادی قابل حل است و ربطی به تحریم ندارد.