سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، واقعه غدیر خم را جوشش نعمت و برکت الهی خواند و افزود: تکریم این عید فرخنده، پاسداشت امانت گرانقدری است که از سوی نبی‌مکرم اسلام به نسل‌های آتی سپرده شده‌است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدوسی با بیان این مطلب اظهار داشت: مطابق احادیث و تعالیم الهی، غدیر خم، عید عظیم الهی است و حضرت احدیت، انبیا را مبعوث نکرده، مگر اینکه این پیمان عظیم الهی، در زمین و آسمان تثبیت شود.

وی اضافه کرد: تعالیم اسلامی و سنت‌های نیکوی ایرانی، از دیرباز عید سعید غدیر خم را ارج نهاده و در این میان، تبریز با اثر گرانسنگ علامه امینی(ره) نقش اساسی در تکریم این واقعه عظیم داشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدوسی، با اشاره به اینکه سازمان در همین راستا، برنامه‌های متنوعی در دهه امامت و ولایت تدارک دیده است، افزود: کاروان شادی، عنوان ثابت این برنامه‌ها است که در شب‌های این دهه مبارک، با همکاری مناطق دهگانه در پارک‌ها و بوستان‌های مناطق ۱۰ گانه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این کاروان ابتکاری، در قالب برنامه مشارکتی با بخش خصوصی، با امکانات ویژه سخت افزاری و برنامه‌های متنوع برای اولین بار در سطح شهر تبریز، حضور دارد.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز، به تقارن سالروز بازگشت آزادگان سرافزار به میهن اسلامی با دهه امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت، برنامه‌های این مناسبت انقلابی، با همکاری موسسه پیام آزادگان از یک هفته پیش آغاز شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قدوسی، حمایت سازمان از برنامه صعود سراسری آزادگان به ارتفاعات سهند و برگزاری نمایشگاه عکس و تصویرسازی را از جمله این برنامه‌ها خواند و افزود: جشن بزرگ پاسداشت ورود آزادگان به میهن اسلامی، با حضور پرشور آزادگان ۲۶ مرداد در مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، همچنین از برگزاری همایش دو همگانی توسط سازمان متبوع خود خبر داد و افزود:  این همایش روز جمعه، ۲۵ مردادماه و از مقابل هتل شهریار آغاز شده و در پارک ائل گلی به پایان می‌رسد. در پایان این همایش نیز به ‌قید قرعه به ۵۰ نفر از شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا خواهد شد.

وی متذکر شد: جشن باشکوه عید سعید غدیر خم با اجرای بخش‌های متنوع و جذاب، حسن ختام برنامه‌های دهه ولایت و امامت است.