شرح آنلاین - مرکز تخصصی حرکت های اصلاحی مهر، به همت تیم چهار نفره جوانان فارغ التحصیل شده و با حضور مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار شرح آنلاین، اولین مرکز تخصصی حرکات اصلاحی شمالغرب کشور، با نام مرکز تخصصی حرکات اصلاحی مهر، عصر دوشنبه، با حضور مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌ شرقی، افتتاح شد.

مرتضی دیوباد، موسس این مرکز، در حاشیه آئین افتتاحیه آن، در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به تعدد از این دست مراکز در استان‌هایی چون؛ تهران، اصفهان، خراسان رضوی و…، اذعان کرد: جای خالی مرکزی با این عنوان در تبریز احساس می شد که این مرکز به همت فعالان عرصه تربیت بدنی و حرکات اصلاحی، پس از کش و قوس های فراوان و اخذ مجوز، افتتاح شد.

از انباری تا مرکز تخصصی حرکات اصلاح

موسس مرکز تخصصی حرکات اصلاحی مهر در ادامه گفت: محل قرارگیری این مرکز، پیشتر به عنوان انباری مورد استفاده قرار می گرفت.

وی افزود: کاغذ بازی ها و پروسه خسته کننده اداری اصلی ترین عاملی است بود که در طول یک سال گذشته که برای اخذ مجوز این مرکز اقدام کرده بودیم، ما را از مسیر اصلی مان دلسرد می کرد.

دیوباد در بخش بعدی سخنانش عنوان کرد: پیش از افتتاح این مرکز، فعالان عرصه حرکت های اصلاحی، فعالیت های قانونی خود را به شکلی غیر قانونی و تحت لوای یک پزشک غیرمرتبط انجام می دادند.

موسس مرکز تخصصی حرکت های اصلاحی مهر ادامه داد: در طیف گسترده ای از عارضه اسکلتی و حرکتی شاهد این موضوع هستیم که مشکلاتی که می توانند با انجام چند نرمش ساده برطرف شوند، تا مرحله عمل جراحی نیز کشیده می شود.

او که سرپرست تیم چهار نفره متشکل از جوانان فارغ التحصیل رشته های مرتبط است، در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم اصلاح ناهنجاری های حرکتی در سنین پایین تر تاکید کرد و افزود: اصلاح ناهنجاری های اسکلتی و حرکتی در سنین پایین تر به مراتب آسان تر از سنین بالاتر است.

فعالیت های این مرکز که زیر نظر موسسه فرهنگی – ورزشی طنین سلامت روان اداره می شود، به شرح زیر است: ارائه تمرینات قبل از بارداری، تجزیه و تحلیل مهارت های حرکتی، ارزیابی کیفی و کمی ساختار اقامتی، افزایش فیتنس عمومی با تصحیح عملکرد سیستم حرکتی، آماده سازی ورزشکاران آسیب دیده جهت شرکت در تمرینات و مسابقات، ارزیابی ناهنجاری های اسکلتی، بهبود آسیب های ورزشی، ارزیابی ناهنجاری های وضعیتی کودکان و نوجوانان در دوره رشد.

دیوباد همچنین از آمادگی همکاری این مرکز با سازمان های دولتی، غیرانتفاعی، مدارس، مهدهای کودک و مراکز بازی و باشگاه های ورزشی خبر داد و افزود: شهروندان می توانند برای رزرو وقت قبلی و اطلاعات بیشتر، با شماره تلفن ۰۹۱۴۶۵۳۷۲۹۹ تماس حاصل فرمایند.