شهردار تبریز طی بخشنامه ای اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری را مامور کرد با تشکیل کمیته ای ویژه، درخصوص ساماندهی تابلوهای معابر سطح شهر تبریز و اسامی آن ها اقدام کند.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر در این دستورالعمل با تاکید بر لزوم پاسداشت مقام شهدای عظیم الشان انقلاب اسلامی اظهار کرد: این کمیته متشکل از نمایندگان اداره کل ارتباطات و امور بین الملل، سازمان بسیج شهرداری تبریز، بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز موظف است از کلیه معابر و محلات سطح شهر به صورت میدانی بازدید و اقدامات لازم را درخصوص ساماندهی تابلوهای معابر براساس اطلاعات شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر تبریز به عمل آورد.

در دستورالعمل شهردار تبریز، وظایف این کمیته در ۴ بند به شرح ذیل تعریف شده است:

 ۱- کمیته موظف است کلیه معابر سطح شهر شامل محلات، کوی ها، کوچه ها و… را که فاقد نام هستند شناسایی و با اولویت سکونت خانواده شهید در محل و یا محدوده آن، نسبت به نامگذاری و نصب تابلو اقدام کند.

۲- کمیته موظف است تابلوهای نصب شده در کلیه معابر را با اسامی شهدایی که به نام آن ها نامگذاری شده تطبیق و در صورت وجود مغابرت سریعا نسبت به اصلاح تابلو اقدام کند.

۳- اگر در کوچه یا خیابانی چندخانواده شهید سکونت دارند و آن کوچه، کوی یا خیابان فقط به نام یکی از شهدا نامگذاری شده، این کمیته موظف است نام شهدای دیگر را در نامگذاری نزدیک ترین معابر که فاقد نام، استفاده کند.

۴- کمیته موظف است درخصوص پیگیری و تسریع در اجرای مرحله نهایی طرح کوچه میزین افتخاری و نصب تابلوهای معرفی شهدای والامقام همراه با تصاویر و شرحی از زندگی شان اقدام کند.

ایرج شهین باهر در این بخشنامه بر اقدام سریع این کمیته و ارائه گزارش کار مربوط تاکید کرده است.