شرح آنلاین - مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خواستار تقویت پایگاه های ادارات و مساجد در سطح جامعه شد.

 حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی همزمان با هفته گرامیداشت دفاع مقدس در دیدار با فرمانده حوزه دو بسیج کارمندی شهید مدنی(ره) با بیان این مطلب ابراز داشت: حیات امروز همه ما مدیون شهدایی است که جان خود را در راه اسلام فدا کردند و به فرموده امام راحل (ره) اکنون عند ربهم یرزقونند.

وی افزود: خاستگاه اندیشه دفاع مقدس به عنوان هویت اصلی ایران اسلامی پایگاه های مقاومت است و اگر امروز برکت و افتخاری در کشورمان در زمینه های مختلف نظیر خدمت به مردم، اقتصاد و عمران کشور شاهدیم ناشی از برکات و تجربیات بازماندگان آن دوران است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان ادامه داد: اخلاص و جان برکفی شهدای هشت سال دفاع مقدس اکنون با تاثیر بر جبهه مقاومت در دنیای اسلام از سوریه و عراق تا دیگر کشورها قابل لمس است و حال باید با همان فرهنگ و تفکر جهادی برای رفع مشکلات از جامعه اقدام کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی گفت: نفوذ تفکر لیبرال در بین برخی مدیران به مشکلات جامعه اسلامی دامن زده و این ناشی از کینه دشمن به خاطر شکسته شدن ابهت شرق و غرب در دفاع مقدس به تعبیر امام خمینی(ره) است اما به قول شهید چمران دفاع همچنان باقیست.

وی با اشاره به حذف نام شهدا از تابلوی کوچه ها و خیابان ها در برخی از شهرهای کشور اظهار داشت: نباید اجازه دهیم تا عده ای نفوذی هویت و تاثیر گذاری فرهنگ دفاع مقدس را از ملتمان بگیرند چون آنها می دانند در کوچه ای که نام شهید بر آن است معنویت خاصی برآن حاکم است، اما زهی خیال باطل چرا که خون ۲۰۰هزار شهید دفاع مقدس بر پای شجره طیبه انقلاب هر روز آن را بارورتر کرده و ارزش های آنان در گام دوم انقلاب به نسل پنجم انتقال می یابد.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان در این دیدار به نقش امامان جماعات و فرماندهان پایگاههای مقاومت در مساجد تأکید کرده و افزود: امام جماعت و فرماندهان پایگاه ها در مساجد و در ترکیب هیئت امنای مساجد عضویت حقوقی دارند و باید از توان آنها در اداره هر چه بهتر این اماکن استفاده شود.

در پایان این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین حسینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از آمادگی اداره متبوع خود برای میزبانی و مشارکت یادواره شهدای بسیج در امامزاده سید حمزه(ع) تبریز خبر داد و گفت: بنده خود را سرباز کوچک این نظام و انقلاب و بسیج میدانم و در راه نشر فرهنگ عظیم دفاع مقدس آماده هرگونه همکاری با بسیج ادارات هستم، باشد که فردای قیامت شرمنده خون شهداء نباشیم.