شرح آنلاین _ سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی از آغاز تولید گریدهای جدید پت با همکاری پتروشیمی شهید تندگویان خبر داد.

علی پژوهان سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به تحقیقات گسترده‌ای که این مرکز بر روی محصول پلی اتیلن ترفتالات با نام تجاری پت انجام شده است که پتروشیمی تندگویان مجتمع صنعتی این محصول را در اختیار دارد. بر این اساس قراردادی بین این مرکز و پتروشیمی شهید تندگویان امضا شد که بتوانیم گریدهای مختلف این محصول را در این مجتمع پتروشیمیایی تولید کنیم.

وی ادامه داد: یکی از گریدهای پرکابردی که قرار است در پتروشیمی تندگویان با کمک مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی تولید شود، گریدی به نام تایرپت است که درواقع الیاف و نخ‌هایی را شامل‌ می‌شود که داخل تایرها هستند و این مجتمع پتروشیمی آمادگی خود را اعلام کرده است که بتواند این محصول استراتژیک را در مجتمع خود به تولید برساند.

پژوهان همچنین با اشاره به تولید بطری‌های مخصوص روغن گفت: یکی دیگر از محصولاتی که قرار است در این مجتمع به تولید برسد، بطری‌هایی است که مخصوص ظروف روغنی است و از استحکام بالایی برخوردار است.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس توافقی که صورت گرفته مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی دیتاهای این محصولات را استخراج کرده و در اختیار شرکت پتروشیمی تندگویان قرار می‌دهد و در یک قرارداد یک ساله‌ای که با این مجتمع منعقد شده است، می‌توانیم محصولات جدیدی که نیاز بازار را تامین می‌کند تولید و روانه بازار کنیم.

سرپرست مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین با اشاره به مذاکرات و قراردادی که با پتروشیمی تبریز صورت گرفته است، گفت: این مجتمع پتروشیمیایی قرار است ۳۱۰ هزار تن محصول پلی اتیلن سنگین دوغابی را تولید کند که عملیات تولید و لایسنس‌های آن تماما داخلی است و درواقع می‌توانیم بگوییم این اولین محصولی خواهد بود که با تکنولوژی تماما ایرانی در داخل کشور تولید خواهد شد.

 

الف_الف_۸۰