مهر، شرح آنلاین - امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه مراسم اربعین حادثه‌ای است که همه دنیا را متوجه خود کرده است، گفت: استکبار نمی‌خواست و نمی‌خواهد این راهپیمایی برگزار شود.

آیت‌الله امامی کاشانی پیش از ظهر امروز(جمعه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: مردم باید دیندار و دین شناس باشند و در مغازه و اداره دین را رعایت کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: افراد دیندار باید دین‌شان را از مجرای صحیح به‌دست آورند و از گران‌فروشی در مسائل اقتصادی خودداری کنند.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی در کشور گفت: مشکل اقتصادی، مشکل بیکاری و اشتغال مشکلاتی هستند که در جامعه ما وجود دارند. در برابر این مشکلات دولت، مجلس قانونگذار، دستگاه قضایی و ملت عهد و میثاق دارند و آن حفظ و عمل به دین اسلام است.

آیت الله امامی کاشانی تصریح کرد: مشکل اینجاست که دشمن برای ایجاد مشکلات برنامه ریزی می‌کند. دشمن برای مسائل اقتصادی، عفت زنان و دختران، معنویت جوانان، مسائل سیاسی، مسائل نظامی برنامه‌ریزی کرده و اتاق فکر دارد. ما هم باید اتاق فکر داشته باشیم.

وی ادامه داد: در این اتاق فکر تعیین می‌شود که دختران کشورهای اسلامی را چطور می‌توان بی بند و بار کرد و به حیای آنها ضربه زد که آنها ولگرد بشوند و به سرنوشت‌شان بی اعتنا شوند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: همانطور که پیامبر با خداوند عهدی داشت و امامان ما نیز با خداوند عهد داشتند، بنده و شما هم با امام زمان عهد داریم. بنده و شما هم با قرآن و نهج البلاغه و احادیث و افکار ائمه پیوند داریم. باید به این پیمان عمل کنیم.

امامی کاشانی تأکید کرد: باید مال ما از راه درست بدست بیاید و اقتصاد ما در راستای تولید برنامه ریزی شود. باید به تولید و اشتغال اهمیت داد. باید از اینکه چند جوان مشغول به کار شوند لذت ببریم نه اینکه از ثروت اندوزی لذت ببریم.

وی اظهار داشت: کلیه نیاز های کشور اعم از منسوجات و غیر منسوجات باید در داخل کشور تولید شود. با امانت، تعهد و درایت باید تمام نیاز کشور را تولید کنیم. دولت قدرت اجرا دارد و باید در این زمینه توجه کامل داشته باشد.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: سرمایه داران و دولت باید راه را برای سرمایه گذاری باز کنند و موانع تولید را از پیش رو بردارند.

وی ادامه داد: استادان دانشگاه باید حقوق جامعه را بیان کنند چراکه تربیت جوانان وظیفه ماست.

آیت‌الله امامی کاشانی تاکید کرد: دشمنان امروز برای براندازی انقلاب اسلامی کمر بستند. آمریکا، اسرائیل و آل سعود دشمنان خدا هستند و نمی‌خواهند که حقیقت شفاف شود. می‌خواهند همیشه حقیقت مخفی باشد و از بین برود و این واقعیتی است که در دنیا مشاهده می‌کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه اگر استقامت کنیم خودمان را نشان خواهیم داد، گفت: در حال حاضر مردم یمن در برابر حاکمان بدبخت سعودی خود را نشان دادند. خداوند به مردم یمن کمک و از آنها حمایت کرد.

وی تاکید کرد: آبروی آل سعود رفته است، آبروی آمریکا و اسرائیل که از آنها حمایت می‌کردند نیز رفته است.

آیت‌الله امامی کاشانی اظهار داشت: آمریکا خواستار اعمال فشار حداکثری بر ایران بود. بلندگوی شعارهای آمریکا، آل سعود و اقمار دیگر آمریکا و صهیونیسم در منطقه بودند و هستند.

وی افزود: خداوند متعال در برابر تلاش آمریکا برای وارد آوردن فشار حداکثری به ایران، ذلت حداکثری و بدبختی حداکثری به آنها داد و آبروی آنها را به صورت حداکثری در دنیا برد.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه استقامت راه شهدا است، گفت: استقامت در برابر دشمن و تهدیدات و اجرای وظایفی که بر عهده انسان‌ها و مسلمانان قرار دارد. ضروری است هرکدام از ما در اجرای وظیفه‌ای که در جامعه بر عهده داریم استقامت کنیم.

وی با اشاره به تلاش‌های نیروی انتظامی گفت: امیدوارم خداوند به آنها اجر دهد و افرادی از آنها که در انجام وظایف سستی کنند را خداوند متعال بیدار کند و آنهایی که با قدرت کار می‌کنند و فداکاری می کنند و بسیاری از آنها به شهادت رسیدند خداوند به آنها اجر جزیل و فراوان مرحمت فرماید.

آیت‌الله امامی کاشانی گفت: علت اینکه دشمنان متوجه مراسم اربعین و عراق شدند و در برگزاری مراسم اربعین مزاحمت ایجاد  می‌کنند به این است که برایشان سنگین است. میلیون‌ها مسلمان و شیعه از اقصی نقاط جهان در ایام اربعین به کربلا بروند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: دشمنان نمی خواهند پرچم امام حسین(ع) بلند شود چون این پرچم، پرچم شهادت و استقامت است و ملت‌ها را بیدار می‌کند که در مقابل ظلم بایستند.

وی تصریح کرد: پرچم امام حسین(ع) پرچم هیهات من الذله است. مراسم اربعین شعار هیهات من الذله است بدین معنا که مسلمانان نمی‌خواهند زیربار ظلم باشند.

امام جمعه موقت تهران گفت: خداوند کمک می کند و انشاالله با امنیت بیشتری مردم در مراسم اربعین حضور خواهند یافت. اربعین حادثه‌ای است که همه دنیا را به خود متوجه کرده است اما استکبار نمی‌خواست و نمی‌خواهد که این اتفاق بیافتد.

آیت الله امامی کاشانی اظهار داشت:  واقعه کربلا سرمایه بزرگی برای مسلمانان است و دنیای اسلام دارای چنین سرمایه بزرگ و با ارزشی است.