شرح آنلاین _ فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ، آمارهایی از میزان عملیات‌های انجام شده در ۶ ماهه اول سال را تشریح کرد.

سردار حسین رحیمی با حضور در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران، گزارشی از عملکرد پلیس پایتخت طی ۶ ماه گذشته ارائه کرد و گفت: تهران چهار ورودی اصلی، ۱۲۰ ورودی و خروجی فرعی، ۱۷۵۰ مسجد، ۱۲۷ امامزاده، ۲۰۰۰ پارک، ۱۸ وزارتخانه، ۱۴۰ سفارتخانه و ۵۶۱ بنای ویژه دارد که باید مورد حفاظت قرار گیرد؛ وضعیت ترافیکی پایتخت به گونه‌ای است که در برخی مواقع ۸ برابر ظرفیت معابر، خودرو در آن وجود دارد و ۳۰ درصد ترافیک کشور متعلق به پایتخت است.

وی با بیان اینکه روزانه ۶ میلیون و ۳۹۴ هزار و ۷۱۵ تماس تلفنی با پلیس گرفته می‌شود، افزود: از این تعداد تماس سه میلیون و ۱۴۵ هزار و ۵۳۰ تماس عملیاتی است.

رحیمی با اشاره به آمار دستگیرشدگان در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ گفت: ۶ درصد دستگیرشدگان جرایم افزایش داشته و سهم تهران از وقوع جرایم ۳۰ درصد بوده و شاهد افزایش متلاشی شدن باندهای متخلف بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از اجرای عملیات‌های مختلف در خصوص برخورد با سارقین و باندهای حرفه‌ای، اراذل و اوباش و مزاحمین نوامیس خبر داد و افزود: در این حوزه طرح‌های گوناگون اجرایی شده و حدود سه درصد کیف‌قاپی نسبت به گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به همکاری پلیس در ساماندهی بساط‌گستران گفت: در ۲۰ نقطه از شهر تهران از جمله مناطق ۱، ۱۱، ۶، ۱۵ و ۱۹ پلیس به موضوع بساط‌گستران ورود پیدا کرد و حدود ۳۰۰۰ بساط‌گستر را بدون حاشیه ساماندهی کرد.

سردار رحیمی در ادامه با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست ۹۸، ۶۵۱ فراخوان تجمعات با موضوعات مختلف داشته‌ایم، اظهار داشت: این تعداد تجمعات نسبت به سال گذشته دو درصد افزایش داشته است. ۵۳۵ تجمع با موضوع اقتصادی، ۲۸ تجمع دانشجویی، ۱۱ تجمع صنفی و ۲۹ تجمع کارگری بوده که ما در این تجمعات نقش حمایت‌گر داشته و از مسئولان درخواست کرده‌ایم به پرسش و مطالبه افراد توجه کرده و پاسخ دهند. این تفاوت پلیس جمهوری اسلامی با نیروهای انتظامی سایر کشورها است.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: برخورد با حمل‌کنندگان سلاح سرد و گرم نیز در ۶ ماهه سال ۹۸ افزایش پیدا کرده است.

وی از انهدام یک باند بزرگ که قصد فروش سؤالات کنکور را داشت، خبر داد و گفت: در این باند برخی مسئولان نیز حضور داشتند.

دستگیری شروران مطرح پایتخت و دستگیری متجاوزین به عنف، کشف ۱۳ تن مواد مخدر در پایتخت، ساماندهی مناطق شوش، مولوی و هرندی، ساماندهی دره فرحزاد، پلمب ۹۵ منزل که محل اجتماع متخلفان بود، از دیگر فعالیت‌هایی بود که سردار رحیمی به آن اشاره کرد.

همچنین جمع‌آوری دلالان ارز و سکه در راسته فردوسی که ۳۰ سال این منطقه را به پاتوق خود تبدیل کرده بودند، از دیگر اقدامات پلیس بود کهفرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ به آن اشاره کرد.

الف_الف_۸۰