شرح آنلاین _ مدیرکل گمرک خرمشهر گفت: تاکنون ۶۵۵ دستگاه اتوبوس، یک هزار و ۳۸۲ تریلر، کامیون و کامیونت حامل اقلام مواکب و ۴۰۶ خودروی سواری شخصی از مرز شلمچه به سمت عراق عبور کرده اند.

علی سلیمانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اتوبوس هایی که از مرز شلمچه عبور کرده اند به منظور جا به جایی زائران بوده که از اول ماه صفر تاکنون این تردد ها صورت گرفته است.

وی افزود: همچنین به منظور کنترل ترافیک و سهولت در تردد زائران از ۱۵ مهرماه تردد خودروهای شخصی ممنوع اعلام  شده است.

مدیرکل گمرک خرمشهر بیان کرد: از آغاز حرکت عظیم مشتاقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای شرکت در راهپیمایی جهانی اربعین همکاران ما در گمرک شلمچه به صورت شبانه ‌روزی برای خدمت رسانی به زائران حسینی حضور داشته و به صورت شبانه روزی برای خروج اقلام مورد نیاز مواکب مستقر در عراق تمام تشریفات گمرکی را از قبیل خروج موقت و صادرات انجام داده اند.

وی عنوان کرد: همچنین در بخش تردد زائران حسینی اعم از ورود و خروج آنها نیز همکاران گمرکی مستقر در شلمچه در قسمت‌های مختلف نسبت به انجام وظایف مربوطه به خوبی اقدام کرده اند.

سلیمانی تصریح کرد: به محض اطلاع و تصمیم ستاد اربعین حسینی مبنی بر کمبود خودروهای عمومی برای انتقال زائران در مرز شلمچه به سمت عراق، این اداره با هماهنگی طرف عراقی به صورت شبانه ‌روزی در کمترین زمان ممکن نسبت به خروج خودروهای موردنیاز که از طرف عتبات عالیات و ستاد اربعین معرفی می‌شدند، تشریفات گمرکی را انجام و باعث تسهیل تردد هموطنان در کشور عراق شده است.

وی در پایان گفت: این گمرک آمادگی دارد که به صورت شبانه‌روزی تا بازگشت آخرین زائر حسینی خدمات رسانی لازم را انجام دهد.

الف_الف_۸۰