شرح آنلاین _ سرمربی تیم ذوب‌آهن گفت: ذوب آهن مثل جاهای دیگر نیست که گاهی چپ چپ نگاه‌تان کنند.

علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از بازی مقابل پیکان گفت: بازی بسیار سختی خواهد بود، چون پیکان هفته های خوبی را پشت سر گذاشت. تیم ما هم کیفیت فنی خوبی دارد اما به نتیجه لازم نرسیده، انشا الله بتوانیم استارت خوبی داشته باشیم. جلسات خوبی را داشتیم تا بازیکنان را از نظر روحی و روانی اماده کنیم. ان شا الله فردا بتوانیم اولین سه امتیاز را به دست بیاوریم.

وی در مورد اینکه حمایت اعضای هیأت مدیره و مدیران کارخانه تا چه زمانی از شما ادامه خواهد داشت، گفت:‌ از مدیرعامل محترم کارخانه مهندس یزدی‌زاده و آقای محمدی و اعضای هیأت مدیره باشگاه تشکر می‌کنم که فضایی که حاکم است به ما انرژی مثبت داد، صبح مسابقه قبلی آنها از ما اعلام حمایت کردند. سال گذشته هم زمانی که من تیم را تحویل گرفتم تیم در شرایط غیرعادی و نابسامانی بود و توانستیم تیم را از بحران نجات بدهیم و به لیگ قهرمانان برسانیم. من وظیفه دارم از حمایت خوب آنها تشکر کنم و به آنها قول بدهم از این بحران عبور خواهیم کرد.

منصوریان در مورد اینکه چرا در فصل جدید ذوب‌آهن شرایطی که مدنظر اوست را ندارد، گفت: عمده آسیبی که ما خوردیم، از بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا بود، چون لیگ دو هفته زودتر شروع می‌شد، سه چهار بازیکن اصلی ما رفته بودند و سه چهار بازیکن جدید جایگزین آنها شدند. پیشنهادمان را به سازمان لیگ دادیم. ما به تورنمنت بزرگی رفتیم. دچار افت روحی شدیدی شدیم. خودم در دو هفته لیگ محروم بودم. در بازی با سایپا ما دو گل جلو بودیم و از روی سکو پیش‌بینی‌ام بود که چهار گل به این تیم می‌زنیم اما یک اخراجی دادیم. فوتبال ورزش لحظه‌ها است و ممکن است در یک لحظه همه چیز برای شما عوض شود. با این حال ما به ریتم خوب فوتبال بازی کردن برگشتیم. ما خیلی خوب بازی می‌کنیم، اما باید کار را به انتها برسانیم، چرا که به خیلی خوب بازی کردن امتیاز نمی‌دهند.

منصوریان در ادامه افزود: ما یک فشار ۵ هفته‌ای با تیم‌های بالای جدول داشتیم. در این بین جام حذفی هم مزید بر علت شد تا آسیب بیشتری ببینیم. تیم ما شکل دارد و قد و قامتش این نیست و باید از این دوران گذر کنیم. نحوه شکل تیم ما این است که هر تیمی را در خانه تحت فشار قرار دهیم و در بیرون از خانه هم اِبایی از تیم‌ها نداریم. یک دوران گذر داریم، ان‌شاءالله با حمایت‌ها و تلاش بچه‌ها از این دوره گذر می‌کنیم.

وی در خصوص فشردگی بازی‌های لیگ گفت: ما از نظر سخت‌افزاری ضعیف هستیم و البته سازمان لیگ هم درست می‌گوید. ما چند سال است که فشرده بازی می‌کنیم. زمانی نیست که این فشردگی را نداشته باشیم. من سال ۹۳ که آمدم هر چهار روز چهار روز درگیر ۳ جام بودیم و در هر سه جام هم خیلی خوب کار کردیم. با این فشردگی عادت کرده باشیم. اولویت ما پرچم سه رنگ ما است و باید به جام جهانی صعود کنیم. بعد از پنج فصل تیم‌ها باید با این فشردگی کنار آمده باشند. من این فشردگی را قبول نمی‌کنم. ۱۴ بازیکن بزرگسال را جذب کردیم و ۱۴ بازیکن جوان را در کنار آنها قرار دادیم و به آنها شانس بازی می‌دهیم که بتوانیم از این فشردگی خارج شویم. ما ۵ فصل از این فشردگی رد شدیم. سال گذشته خیلی برای ما فشرده شد چون دو پلی‌آف داشتیم. در جام حذفی هم بازی کردیم و ۴ روز یکبار تحمل می‌کردیم. سازمان لیگ باید مسیرش را برود. مسیر تیم ملی خیلی مهم‌تر از مسیر باشگاهی است. شما ببینید ما یک باخت به بحرین دادیم،‌ لبخند از لب هوادار فوتبال جدا شده است. اولویت بازی با عراق است و همچنین یک میزبانی شیک از بحرین، اعتقاد من این است که اگر می‌خواهیم به کسی تودهنی بزنیم، باید در زمین این کار را بکنیم.

وی در ادامه افزود:‌ باید از حواشی و اینکه به سرود ملی توهین شد، دور باشیم. وقتی بحرین به اینجا می‌آید باید از آنها پذیرایی گرمی داشته باشیم و نشان دهیم که ما ایرانی و مهمان‌نواز هستیم و بدون توهین میزبانی کنیم و البته وقتی آنها از زمین خارج می‌شوند نباید زیر سه گل خورده باشند.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد ضررهای این تیم از مسائل داوری در فصل جدید گفت: بحث داوری را کنار گذاشتیم و نمی‌خواهیم در این مورد ورود کنیم، چون نه حوصله داریم و نه اعصابمان را از سر راه آوردیم. همیشه با داوران با احترام رفتار کرده‌ایم. داوران زحمت‌شان را می‌کشند و ممکن است بازی از دست‌شان در برود. تا به حال سه چهار اشتباه داوری برای ما بوده است، اشتباهات داوری باید از همین کنفرانس‌ها درست شود، اگر در کنفرانس‌ها از داوری صحبت نشود، آنها می‌توانند در زمین راحت‌تر کار کنند. ما در آبادان در بازی با سپاهان، استقلال، تراکتور و سایپا آسیب خوردیم، اما هر دفعه گفتیم باید احترام داوران حفظ شود. اگر پنج شش دیگر متولد شوم داور نمی‌شوم، چون کار سختی دارند. آنها حرفی نمی‌توانند بزنند، به آنها توهین می‌شود و وضعیت مالی خوبی هم ندارند، باید سکوت کنند و توهین بشنوند و خیلی دل و  جرأت دارند که این کار را انتخاب کردند و به آنها احترام می‌گذاریم و ان‌شاءالله از این بدشانسی خارج شویم.

وی در مورد اینکه بازی با پیکان می‌تواند شروعی جدید برای تیم شما باشد، گفت: تیم‌های من اول فصل یک گپ کوچک دارند، تمام تلاشم را کردم که این دفعه این اتفاق رخ ندهد. علتش را پیدا کردم و در فصل آینده دیگر این اتفاق رخ نخواهد داد. من تمام کارهای تمرینی و عملکردم را یادداشت می‌کنم. مشکل مشابهی در چند فصل اخیر داشتم که باید در نحوه حرکت تیم در پیشرفت تجدیدنظر کنم. در استقلال و نفت هم که بودم همین شرایط بود. فصل گذشته هم ذوب‌آهن حرکت سینوسی داشت. تیم ما حداقل در این فصل مثل پارسال در جایگاه ششم قرار خواهد گرفت. فصل گذشته در سخت‌ترین شرایط ششم شدیم و اگر فصل ادامه پیدا می‌کرد، از این رده هم بالاتر می‌رفتیم و می‌توانستیم به سهمیه آسیایی هم سر بزنیم.

وی در مورد شرایط داوران گفت: ما فصل گذشته هم از داوری لطمه خوردیم اما هیچ وقت به داوری اعتراض نمی‌کنم. داوران همیشه سکوت می‌کنند، دشنام می‌خورند و سکوت می‌کنند. اجازه ندارند با مطبوعات هم صحبت کنند. اگر داور بخواهد نشست خبری بگذارد نشست خبری‌اش پنج ساعت طول می‌کشد.

وی در مورد اینکه ظاهرا از طرف باشگاه گفته شده باید شوکی به تیم داده شود، گفت: دو روز قبل مدیرعامل محترم باشگاه نشست خبری داشت، دیروز هم با من جلسه خوبی برگزار کرد، از او تشکر می‌کنم، مثل دو برادر درد و دل‌هایم را به او گفتم. فضا در آنجا با تهران کاملاً متفاوت است. ما یک خانواده هستیم. رئیس کارخانه ذوب‌آهن ۱۴ هزار نیرو و ۱۰۰ هزار بازنشسته دارد و با وجود مشغله فراوان، به طور نامحسوس به تمرین ما سرک می‌کشد. جو در آنجا بسیار خوب است و به همین دلیل می‌گویم که ذوب‌آهن باید الگو باشد. این تیم به ما پیام می‌دهد. مثل جاهای دیگر نیست که گاهی چپ چپ نگاه‌تان کنند.

وی افزود: در باشگاه ذوب‌آهن خیلی راحت هستیم، ضمن اینکه دو بزرگتر به نام خلعت‌بری و قاسم حدادی‌فر دارند که خیلی به من کمک می‌کنند.

وی در مورد اینکه آذری هم از او حمایت کرده گفت:‌ از او ممنون هستم.

 

الف_الف_۸۰