شرح آنلاین - سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان گفت: هدف ما توسعه روابط دو کشور در راستای منافع طرفین است.

جواد جهانگیرزاده در سفر خود به جمهوری خود مختار نخجوان و دیدار واصف طالب اف رئیس مجلس عالی نخجوان که با حضور سیداحمد حسینی سرکنسول کشورمان در نخجوان و در محل مجلس عالی انجام شد، با بیان این مطلب ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص همکاریهای مختلف ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار نمود حجم روابط تجاری دو کشور در طول ماموریتش سه برابر شده و در تلاش است با ایجاد زمینه های همکاری مشترک برای فعالان اقتصادی و تجاری دو طرف، این میزان افزایش بیشتری یابد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران روابط روؤسای جمهور ایران و جمهوری آذربایجان را بسیار خوب توصیف کرده و تاکید رئیس جمهور و وزیر امورخارجه کشورمان بر توسعه و تعمیق هرچه بیشتر مناسبات با جمهوری آذربایجان در راستای منافع مردم هر دو کشور را یادآور شد.

جهانگیرزاده با توضیح اهمیت و جایگاه جمهوری خود مختار نخجوان برای جمهوری آذربایجان و همچنین ایران، خاطر نشان کرد: سرکنسولگری ایران در نخجوان نیز به طور ویژه در این جهت اقدام می نماید و سفر رئیس مجلس عالی نخجوان به همراه فعالان اقتصادی این جمهوری خودمختار به استان های مرزی ایران و سفر استانداران آذربایجان شرقی و غربی به نخجوان می تواند به این هدف کمک شایانی کند.

همچنین، سفیر تام الاختیار کشورمان دیدارهای گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به ریاست واصف طالب اف را در تفاهم بیشتر مسئولان دو کشور و توسعه دوستی و مناسبات طرفین بسیار مهم ارزیابی کرد.

رئیس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان نیز در این دیدار ضمن خوش آمدگویی، ابراز امیدواری کرد روند رو به رشد مناسبات همچنان ادامه یابد.

وی با اشاره به اقدامات و تلاش های سفارت و سرکنسولگری کشورمان در باکو و نخجوان،  تحول و پیشرفت در حوزه های گمرکی، دانشگاهی، ترانزیت، تبادل انرژی، دارو و تبادل هیات های تجاری را از نتایج مشهود همکاری های دوجانبه دانست و از سفر به ایران و همچنین سفر مقامات کشورمان به نخجوان استقبال کرد.