عزت الله ضرغامی گفت: از سال 88 تاکنون به دنبال فرصتی برای تشکر از مردم تبریز بودم چرا که انتشار تصاویر روز 8 دی تبریز در صدا و سیما برای کل کشور موثر بود.

عزت‌الله ضرغامی ظهر امروز در مراسم دهمین سالروز حماسه نهم دی‌ماه که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۸۸ تا ۹۸ من منتظر فرصتی هستم که مستقیم و رو در رو از شما مردم تبریز تشکر کنم که البته شما صاحب انقلاب هستید و با احساس تکلیف در سال ۸۸ بود که راهپیمایی انجام داده و حرکت بزرگ را به عنوان یکی از مراکز پیشگام و پیشقراول انجام دادید.

وی افزود: ما برای برنامه‌ریزی نهم دی و راهپیمایی تاریخی ۹ دی در تهران که مرکز برخی فتنه‌گری‌ها بود در شرایطی بودیم که دشمن کارها را به گونه‌ای جلوه داده بود که ناآرامی برای کل کشور است ولی تصاویر ۸ دی از تبریز وقتی به دست صدا و سیما رسید، در ایجاد فضای پرشور انقلابی برای کل کشور موثر واقع شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: شعارهای مقتدرانه و با احساس والا از سوی مردم تبریز در هشتم دی ماه برای کل کشور موثر بود و بنده همان شب به امام جمعه وقت تبریز زنگ زده و تشکر کردم و گفتم که این تصاویر بسیار خط‌شکن برای کل کشور است.

تبریز همیشه پیشگام بوده است

وی متذکر شد: تبریز بدون تعارف و اضافه‌گویی همیشه پیشگام بوده که مصداق آن تاریخچه مشروطیت، انقلاب، چهلم معروف شهدای قم توسط مردم تبریز، هشت سال دفاع مقدس و دوران فتنه است.

ضرغامی ادامه داد: در همین وقایع اخیر که مقداری فضای فتنه خود را نشان داد، مقاومت و ایستادن قطعا بصیرت می‌خواهد.

وی با تاکید بر اینکه فتنه با تردید ایجاد می‌شود و گرد و غبار ایجاد می‌کند، گفت: افرادی که بصیرت داشته و در فتنه از گرد و غبار به خوبی عبور می‌کنند، یک نعمت الهی دارند.

معیشت حداقلی اساس و بصیرت داشتن مهمتر از آن است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه معیشت حداقلی یک اساس اصلی بوده ولی در همین مقطع بصیرت داشتن بسیار مهم است، گفت: برخی‌ موج‌سواری کرده و درصدد به انحراف کشاندن انقلاب بودند ولی تبریز و زنجان قهرمان یک فراگیری ارزشمند و خط‌شکنی ایجاد کردند.

وی ابراز کرد: مردم ایران سپاسگزار مردم قهرمان تبریز هستند و باید شما به خود ببالید که در چنین جایگاهی هستید.

ضرغامی با اشاره به اینکه برخی‌ تصور می‌کنند که پرداختن به ۹ دی ماه با وحدت مردم ناسازگار است، گفت: برخی‌ می‌پندارند که فتنه و ۹ دی تمام شده است و پرداختن به این موضوع منجر به گسستن وحدت بین مردم می‌شود.

۹ دی انقلاب سوم است

وی خاطرنشان کرد: ۹ دی نقطه عطفی در انقلاب اسلامی است و به عبارتی انقلاب سوم است و نشان داد که مردم با امام پیوند بستند و طمع‌ها برچیده شد، در این میان تبریز الگوی وحدت جامع و فراگیر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه به خدمت رهبری عرض کردم که معاند و بیگانگان بیانیه داده بودند که به میان تبریزی‌ها بروند و در یک تجمع بزرگ برای تیم تراکتور،کارها را به انحراف بکشند، گفت: آن زمان من به مدیرکل صدا و سیما استان اعلام کردم که احتمالا بیگانگانی به ورزشگاه بیایند و در صحنه باشند ولی اولین تصاویری که به دست آمد باورکردنی نبود زیرا همه طرفداران با پرچم یک دست تراکتور در حال تشویق و با شعارهای ورزشی بودند و حتی یک نشان سبز فتنه آن موقع در کار نبود.

وی ادامه داد: سایت‌های بالادستی مانند “بالاترین” کارها و فضای سبزی برای آوردن جریان سبز به استادیوم یادگار امام تبریز داشتند ولی بعد از بازی منفعل و مایوس شدند.

رهبر: تبریز است دیگر!

ضرغامی بیان کرد: رهبری وقتی این خاطره را از من شنیدند، یک لبخندی زده و فرمودند که تبریز است دیگر! این صحبت ایشان حاکی از آن بود که ضرغامی کجای کاری، اینجا تبریز است.

وی گفت: فتنه ۸۸ ، فتنه خواص بود که عده‌ای  تصمیم داشتند تا در مقابل انقلاب و رهبری بایستند ولی بخش دیگری از خواص بی‌بصیرت افرادی بودند که ترسیدند از مردم و رهبری دفاع درست و صحیح کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح داد: وقتی من به برخی از این خواص که تعدادشان کم بود، تماس می‌گرفتم تا برای مصاحبه جهت دفاع از آرای مردم و حقوق آنها دعوت کنم، به من می‌گفتند که حالا کمی صبر کنید و اجازه بدهید تا کمی بگذرد.

وی اذعان داشت: صحبت‌های رهبری در ۲۹ خردادماه حجت را تمام کرد به طوریکه آنجا یک گیرنده برای مدیریت بود زیرا معاندان برخی خواص خودباخته اعلام کرده بود تا با عملیات روانی، یک جمعیت یک میلیونی به مصلا بیاورند تا تکلیف نظام را مشخص کنند اما با معجزه انقلاب هیچ اشکالی ایجاد نشد و رهبری با اقتدار فرامین خود را اعلام کردند و سره را از ناسره جدا کردند.

ضرغامی ادامه داد: بعد از صحبت‌های رهبری دیگر جمعیت اغتشاش‌گر کاهش یافت و بعد از آن اعلام می‌کردند که در انتخابات تقلب شده است در حالیکه تقلب فقط یک رمز بود.

وی تصریح کرد: توقعی که رهبری از رئیس اصلاحات وقت داشت این بود که شما که یک دوره رئیس دولت بودید، مگر امکان تقلب امکان‌پذیر است؟

وی اذعان داشت: صدا و سیما با عدالت کامل و بی‌طرفانه به همه کاندیداها اجازه معرفی خود را داد و این را دولت‌های سابق اعلام کردند ولی آن زمان با خنده از کنار این حرف گذشتند، باید به آنها گفت که در سال ۸۸ که بیش از دو برابر کاندیدای شکست خورده رای آورده شده بود، سکوت کرده و فتنه را تقویت کردید، همان موقع روسای ستاد شما آمده و رهبری با تواضع خود با آنها جلسه گذاشت.

کروبی: توی صندوق ها قیف گذاشته بودند

وی ادامه داد: آنها می‌خواستند بدون هیچ دلیلی از تلویزیون اعلام کنند که تقلب شده است و من بارها به آنها گفتم که مگر امکان دارد که ۱۲ میلیون رای جابجا شود ولی کروبی ادعا کرد که اینها یک قیفی در داخل صندوق‌ها گذاشته بودند تا اطراف رای مردم باشد و وسط رای احمدی‌نژاد از سوی تقلب‌کنندگان که از قبل نوشته شده است.

ضرغامی گفت: من آن روز خطاب به کروبی گفتم که اصلا قیف هم باشد مگر این قیف‌ها برای چند صد صندوق بوده که می‌تواند ۱۲ میلیون رای جابه جا کند و اصلا این قیف‌ها کجا تولید شد که ما ندیدیم، این نشان از آن دارد که اگر گیر فتنه بیافتید بدون هیچ منطقی پیش خواهید رفت و در این فتنه یار صدیق امام و غیره نمی‌شناسد.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل و رهبری به توانایی افراد در اداره کشور معتقد هستند و در ریاست جمهوری هم بحث سیاسی و شخصی ندارند و به همین خاطر است که حضرت امام راحل هیچگاه موسوی را توانا در ریاست جمهوری نمی‌دیدند و برای دور دوم نخست وزیری معرفی کردند ولی جالب است که آن زمان حرف ولایت فقیه را صحیح دانستید ولی در جای دیگر حس کردند که باید در مقابل ولایت فقیه ایستاد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه حفظ وحدت و امیدوار نگه داشتن مردم رمز موفقیت است که رهبری بارها به این موضوع تاکید دارند، گفت: بنده خود انتقادهای زیادی به سه قوه دارم ولی آن انتقادی که منجر به فتنه شود، مذموم است.

وی با اشاره بر اینکه از خارج  سه گروه سلطنت‌طلب، منافقین و مطرب فراری فراخوان دادند ولی ۲۰ نفر آمد، گفت: از اکبر گنجی گرفته تا مطرب فراری نوار سبز بسته بودند و می‌گفتند که موسوی، کروبی رای ما را پس بده.

ضرغامی متذکر شد: دایره مرزبندی را نباید گسترده کرد بلکه همان مرزبندی باشد که رهبری فرموده‌اند.

وی با بیان اینکه بنده با تعابیر کندروی و تندروی مخالف هستم، گفت: در تحمل دیگران و همراهی و ایجاد وفاق، حفظ وحدت اصل است زیرا طبق فرامین رهبری در گردنه سربالایی هستیم که اگر عبور کنیم، می‌توان موفق شد و در این گردنه باید بار خالی کنیم نه اینکه بار را افزایش دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: در برهه‌ای که دشمنان می‌خواهند مردم را نابود کنند و اگر همین مردم تا چند سال پیش مطالبه اشتغال که شرافتمندانه‌ترین مطالبه است را داشتند، الان همین مطالبه به رتبه دوم رفته و مطالبه مردم دیگر معیشت و مشکلات اقتصادی است.

وی خاطرنشان کرد: گاها وقتی مشکلات مردم را به برخی مسوولان اعلام می‌کنیم به ما می‌گویند که شما سیاه‌نمایی کرده و جو زده فضای مجازی هستید در حالی که باید قرائت صحیح داشت زیرا پایه‌های این انقلاب خود مردم هستند و هر مشکلی برای این پایه ایجاد شود، منجر به نابودی انقلاب می‌شود.

ضرغامی تاکید کرد: مسوولان باید فاصله را با مردم کم کنند همچنین اصحاب رسانه و صاحبان تریبون کمک کنند تا بتوان به خوبی از این گردنه عبور کرد.

  • منبع خبر : فارس