سرنوشت نوزاد رها شده در شهرستان اسکو به گونه دیگری رقم خورد؛ او اکنون والدین جدیدی پیدا کرده و راهی آلمان شده است.

به گزارش شرح آنلاین، سیزدهم آذرماه سال جاری، نوزادی در داخل پلاستیک و کنار رودخانه‌ای در شهرستان اسکو پیدا شد؛ نوزاد دختری ۱۰ روزه‌ای که حتی بند نافش هم جدا نشده بود.

خبر به سرعت در فضای مجازی منتشر شد؛ بهزیستی و دادگستری آذربایجان‌شرقی به ماجرا ورود کردند و در نهایت ساعت ۲۳ روز ۱۴ آذرماه، نوزاد کوچک به شیرخوارگاه احسان تحویل داده شد.این نوزاد به خاطر پارس یک سگ در آن حوالی مورد توجه یک خانواده قرار گرفت و توسط آنها تحویل مقامات انتظامی شد.

۱۳ آذرماه: وضعیت نوزاد رها شده در اسکو از زبان مدیرکل بهزیستی استان

محسن ارشدزاده، مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی در گفتگویی اعلام کرده بود: وضعیت سلامتی نوزاد رها شده مطلوب است و تحت نظر پزشک مراقبت می‌شود و قطعاً بعد از اخذ و اعلام جواب آزمایش‌های متعدد از نوزاد اگر نیاز باشد، نوزاد در بیمارستان بستری خواهد شد.

ارشدزاده خاطرنشان کرده بود: اگر پدر و مادر این نوزاد برای تحویل نوزاد به بهزیستی مراجعه کنند، دادگاه تشکیل شده و با هماهنگی دستگاه قضایی نگهداری نوزاد تعیین تکلیف می‌شود ولی اگر کسی برای تحویل نوزاد مراجعه نکند، این نوزاد دختر به عنوان کودک بی‌سرپرست در بهزیستی نگهداری خواهد شد.

بیش از یک ماه از این ماجرا می‌گذرد و خبری در رابطه با واگذاری سرپرستی این نوزاد یک و نیم ماهه از سوی بهزیستی آذربایجان‌شرقی به دستمان رسید.

زوجی دکترا با اصالت تبریزی و ساکن کشور آلمان از سال ۹۴ درخواست سرپرستی نوزاد از تبریز را داده‌ بودند و حال قرعه به نام آنها افتاده است.

شیرخوارگاه احسان فضایی پر از عشق و محبت به خود گرفته است و نگرانی و دلشوره در چهره پدر و مادر جدید نوزاد، موج می‌زند؛ آنها آرام و قرار ندارند و دست‌هایشان را بر هم می‌فشرند و منتظر آمدن نوزاد هستند.

شوهر هر از گاهی در گوش همسرش چیزی گفته و تبسمی از روی مهر بر لبانشان جاری می‌شود؛ معلوم است که برنامه‌های زیادی برای نوزاد کوچک‌شان دارند.

پدر نوزاد که از ۱۲ سالگی در کشور آلمان زندگی می‌کند، می‌گوید: من اهل تبریز و فرزند همین مرز و بوم هستم ولی خدا خواست و بچه‌دار نشدیم از این‌رو دوست داشتم تا سرپرست فرزندی بشویم.

او تعریف می‌کند: نوزاد کوچک ما دختر زمستانی است و من هم در آخرین روز پاییز به دنیا آمده‌ام و همسرم نیز زمستانی است از این‌رو تصمیم گرفتیم تا نام یلدا را به او بدهیم.

مادر نوزاد هم که از شدت ذوق نمی‌تواند صحبتی کند، تنها چشم به در دوخته است.

پدر نوزاد به صحبت‌های خود ادامه داده و می‌گوید: تصمیم داریم تا همه چیز را از اول به یلدا بگوییم و همه تلاش خود را خواهیم کرد تا او را در بهترین شرایط تربیت کنیم.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در این خصوص به خبرنگار فارس می گوید: ما در واگذاری کودکان بسیار سخت‌گیر هستیم به طوریکه پرونده‌های زیادی برای سرپرستی وجود دارد که همگی آنها با دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

یلدا به زوج ایرانی_ آلمانی واگذار شد

ارشدزاده ادامه می دهد: این زوج از سال‌ها پیش در نوبت بودند و الان با اولویت تصمیم بر آن شد تا این کودک از طریق دادگستری استان به این زوج تحویل داده شود.

او با بیان اینکه، خداوند مقرر کرده بود که ابتدا کودک با سرنوشتی تلخ در کیسه پلاستیکی و کنار رودخانه‌ای رها شود، اضافه می کند: ولی به یکباره سرنوشت برای کودک عوض شده و این نوزاد قرار است که در آلمان زندگی جدید خود را آغاز کند.

ارشد زاده تاکید می کند: یکی از اولویت‌های ما واگذاری کودک به افراد بومی منطقه است که این زوج نیز با اصالت تبریزی خواستار سرپرستی نوزاد بودند.

صحبت های ارشد زاده که تمام می شود، نوزاد در آغوش خانم باقری، سرپرست شیرخوارگاه احسان وارد اتاق می‌شود؛ گویا خورشید امشب نه از مشرق بلکه از شیرخوارگاه احسان طلوع کرده است؛ چشمان پدر و مادر جدید یلدا خانم برق می‌زند. مادر نوزاد طاقت نیاورده و یلدای کوچک را به آغوش می‌کشد و اولین جمله‌ای که بر زبان می‌آورد این است: “عروسک زیبای ما، خوش آمدی”.

یلدا به همراه پدر و مادر جدیدش راهی فرودگاه شهید مدنی تبریز می شوند و ایران را به مقصد آلمان ترک می‌کنند.

  • منبع خبر : فارس