وزیر ارتباطات گفت: با تلاش دانشمندان جوان ایرانی ماهواره‌های ظفر ۱ و ۲ امروز راهی پایگاه فضایی می شوند تا فرآیند قرار گرفتن آنها در مدار طی شود.

محمدجواد آذری جهرمی در توئیتر نوشت: صبح برفی شما بخیر! با تلاش دانشمندان جوان ایرانی ماهواره‌های ظفر یک و دو که تست‌های موفق خود را پشت سر گذاشته‌اند امروز راهی پایگاه فضایی می‌شوند تا به زودی فرآیند قرار گرفتن آنها در مدار طی شود.

وی با درج هشتگ آینده روشن گفت: این ماهواره و ماهواره بر هر دو یک گام تحقیقاتی مهم هستند.

وزیر ارتباطات همچنین در اینستاگرام نوشت: دو نسخه از ماهواره ظفر با دستان پرتوان دانشمندان جوان ایرانی ساخته شده و تکنولوژی آن در برابر سایر ماهواره‌هایی که تاکنون ساخته بودیم بالاتر است.

وی تاکید کرد: این ماهواره هم توان مخابراتی و هم توان تصویربرداری و جمع آوری سیگنال‌های فضایی را دارد.

جهرمی گفت: ماهواره ظفر امروز به پایگاه فضایی منتقل می‌شود و ماهواره بر «سیمرغ ایرانی» هم تکنولوژی پیچیده‌ای دارد که کارهای آن به اتمام رسیده است.

وی گفت: شخصاً به موفقیت جمعی در این تلاش امیدوارم، همه تلاش‌ها انجام شده و حتماً دعاهای شما در موفقیت این کار مؤثر بوده و به ما انرژی می‌دهد.

به گزارش مهر، مراسم تحویل رسمی ماهواره ظفر از سوی دانشگاه علم و صنعت صبح امروز یکشنبه با حضور مقامات سه وزارتخانه ارتباطات، وزارت دفاع و وزارت علوم در مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علوم و صنعت در حال برگزاری است.