آنتالیا یکی از شهر های ترکیه است که هر ساله تعدادزیادی گردشگر داخلی و خارجی از این شهر و جاذبه های طبیعی آن دیدن می کنند.

آنتالیا یکی از شهر های ترکیه است که هر ساله تعدادزیادی گردشگر داخلی و خارجی از این شهر و جاذبه های طبیعی آن دیدن می کنند. استراحتگاه های آنتالیا با داشتن طبیعت سرسبز ، زیبایی های فرهنگی و تاریخی با قدمت هزاران سال ، معماری سنتی و فعالیت های جایگزین بی شماری ، گزینه های مختلفی را برای کسانی که می خواهند تعطیلات بگذرانند ارائه می دهد. آنتالیا که با داشتن ارتفاعات ، مناطق طبیعی ، فرهنگی و تاریخی ، زندگی شهری ، سواحل و دریا یکی از زیباترین مناطق است ، جغرافیای زیبایی دارد که مورد توجه همه نقاط جهان اعم از داخلی و خارجی قرار می گیرد و میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی از این شهر دیدن می کنند.

شهر آسپندوس تور آنتالیا شهری است که به دلیل تئاتر باستانی خود مشهور است و در آنتالیا واقع شده است. تئاتر باستانی آسپندوس در منطقه سریک واقع شده است و به عنوان مهم ترین سازه ی شهر آسپندوس شناخته می شود.

اطلاعاتی در مورد صحنه  تئاتر آسپندوس 

به گزارش سفر باتو ، این صحنه  تئاتر در قرن ۲ میلادی توسط رومیان ساخته شد و جزء بهترین صحنه  تئاترهای تاریخ است. این صحنه  تئاتر به عنوان یک صحنه  تئاتر روباز ساخته شده است. ساخت این صحنه  تئاتر از سال ۱۳۸ آغاز شد در سال ۱۶۴ به پایان رسید. این صحنه  تئاتر یکی از بناهای نادری است که تا امروز حفظ شده است. همچنین مشخص است که معمار تئاتر زنون ، پسر تئودوروس از آسپندوس بود. این صحنه  تئاتر توسط معمار آن به خانواده امپراتور و خدایان شهر آسپندوس ارائه شد. امروز این صحنه  تئاتر میزبان کنسرت های مختلف است. در عین حال ، شهر Aspendos هر ساله درصد بالایی از گردشگران را به خود جذب می کند و با ساختار تاریخی خود گردشگران را تحت تأثیر قرار می دهد.

داستان تئاتر باستانی آسپندوس

این صحنه تئاتر نه تنها با ساختار خود بلکه با داستان خود توجه گردشگران را به خود جلب می کند. اگرچه داستان در واقع حساس است ، اما بسیار جذاب است. پادشاه آسپندوس یک دختر بسیار زیبا دارد. پادشاه می خواهد دختر خود را به همسری دهد ، اما او نمی تواند کسی را که شایسته دختر زیبایش است پیدا کند. پس از این ، پادشاه تصمیم می گیرد و تصمیم خود را با مردم می گوید: “مردم دختر من با شخصی که مفیدترین کار را برای شهر ما انجام می دهد ، ازدواج خواهد کرد.” دو برادر دوقلوی که این خبر را می شنوند فوراً شروع به کار می کنند. یکی از برادران یک گذرگاه آب ساخته است که از زمین های ناهموار عبور می کند ، اجازه می دهد آب به داخل شهر سرازیر شود و دیگری صحنه  تئاتر باستانی را می سازد.

مهمترین ویژگی تئاتر باستان این بود که حتی نفر برتر نیز می توانست صدای یک سکه را که در وسط صحنه در حال سقوط است، بشنوید. شاه از عبور آب بسیار تحت تأثیر قرار گرفت و می خواست دختر خود را به شخصی که گذرگاه آب را ساخته بود ، واگذار کند. اما برادر دیگر که تئاتر باستانی را بنا کرد تصمیم گرفت یک بازی برای شاه بازی کند زیرا او می خواست با دختر پادشاه ازدواج کند. این معمار برای اثبات اثربخشی در کار خود که برای شاه ساخته بود ، از وسط صحنه زمزمه کرد و با جستجوی زمانی که پادشاه در رده های فوقانی قرار داشت ، گفت: “باید دختر خود را به معمار این مکان بدهید”. پادشاه که زمزمه ها را به وضوح شنید ، شیفته این کار بود و نمی دانست دختر خود را به چه کسی بدهد. شاه فکر کرد که دخترش لیاقت معماران را دارد و دختر خود را با یک شمشیر بزرگ و بسیار تیز به نصف بریده است. او یک نصف را به یک برادر و نیمی دیگر را به برادر دیگر داد.

هزینه ورودی تئاتر باستانی آسپندوس 

هزینه ورود به شهر باستانی آسپندوس به ازای هر نفر ۴۲ لیر تعیین شده است.

ساعتهای بازدید از آسپندوس

ساعات بازدید از آسپندوس در فصول تابستان و زمستان متفاوت است. ساعات بازدید به شرح زیر است:

در روزهای عادی در فصل تابستان از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعدظهر.

در روزهای تغطیل در تابستان از ساعت ۳ بعدظهر تا ۷ بعدظهر.

در روزهای عادی زمستان از ۸ صبح تا ۳ بعدظهر .

در روزهای تعطیل زمستان از ۳ ظهر تا ۵ بعدظهر .

از کجا و چگونه به تئاتر باستانی آسپندوس برویم؟

تئاتر باستانی آسپندوس در منطقه سریک استان آنتالیا واقع شده است. با پیگیری جاده آنتالیا می توانید با ماشین خود به منطقه برسید. بعد از رسیدن به کیلومتر ۴۰ بزرگراه ، وقتی وارد گردش می شوید که می بینید ، در مدت زمان کوتاهی به منطقه خواهید رسید. شرکت های مختلف تور نیز تورهایی را به منطقه ترتیب می دهند. این شهر باستانی برای بازدید گردشگران بین ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰ در تابستان و بین ساعت ۸ تا ۱۷ در زمستان باز است..

  • نویسنده : سفر با تو
  • منبع خبر : شرح آنلاین