فرمانده سپاه ناحیه ویژه تبریز گفت: انقلاب اسلامی صرف یک پدیده و احتمال نیست که بر حسب اتفاق یک روز هم فنا شود، هدف این انقلاب تربیت و آماده سازی انسان برای رسیدن به لقای الهی و سربازی امام زمان(عج) است.

سرهنگ پاسدار عبدالله شادی شامگاه دیروز در دیدار با فرماندهان حوزه یک امام علی (ع) تبریز و پایگاه های تحت فرماندهی آن در محل مسجد محمدرسول الله ضمن بیان این مطلب ابراز داشت: باید بدانیم انسان برای تربیت نفس خود بر روی زمین مامور است تا بعد از به کمال رسیدن، به سوی خدا بازگردد.

وی افزود: انقلاب اسلامی بستری برای تربیت این انسان است تا رسالت خود را به سر منزل مقصود برساند و اشتباه برخی این است که گمان می کنند انقلاب اسلامی یک پدیده و احتمال سیاسی است که می تواند فنا شود اما این برداشت ناشی از نداشتن تربیت اسلامی و ماحصل آموزش های ضعیف و جزئی است به همین منظور برای قضاوت صحیح در مورد این انقلاب باید از قفل های فکری و ذهنی خود رهایی یابند.

فرمانده سپاه ناحیه ویژه تبریز ابراز داشت: فاصله انسان از خدا ظاهری است، انسان باید بداند که در دنیا دارای بعثت عام است و هر پایگاه مقاومتی که در اختیار شماست باید به عنوان خلفای الهی بر روی زمین نسبت به رونق و آبادی آن احساس مسؤولیت کنید.

سرهنگ شادی اضافه کرد: هدف خداوند تربیت تدریجی انسان هاست و در این بین فرستادگان الهی در هر برهه ای که توانسته اند حکومت الهی را تشکیل داده اند. تاریخ اسلام گویای اهمیت تشکیل حکومت اسلامی است، پیامبر گرامی اسلام(ص) در طول ۱۳ سال حضور خویش در مکه تنها حدود ۴۵ نفر را به اسلام مشرف کردند اما در ۱۰ سال حضورشان در مدینه و پس از شکل گیری حکومت اسلامی دو پنجم انسان های کره زمین را با اسلام آشنا و به این آیین آسمانی مشرف فرمودند.

تحقق انقلاب برای زنده کردن مشی تربیت پیامبر اسلام(ص) بود

وی ادامه داد: تحقق انقلاب اسلامی نه به خاطر موضوعات مطروحه در تاریخ است بلکه به خاطر زنده کردن مشی تربیتی پیامبر اسلام(ص) با رحمت خاصه خداوند است تا تربیت انسان سرعت بگیرد.

فرمانده سپاه ناحیه ویژه تبریز با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته ابراز داشت: انقلاب اسلامی احیاگر روند تدریجی حاکمیت فراموش شده یا کند شده خدا در مسیر کمال بشریت است و برای همین است که رهبر معظم انقلاب علی رغم تمام شیطنت های استکبار جهانی به راحتی می توانند با اتکا به تربیت مکتب اسلامی و قرآنی خود آینده را پیش بینی و اعلام کنند صدای خرد شدن استخوان های استکبار جهانی را می شنوم و روزی پرچم اسلام در تمام دنیا به اهتزاز در خواهد آمد.

سرهنگ پاسدار عبدالله شادی اضافه کرد: امروز صدای انقلاب در خارج از مرزهای ایران به گوش می رسد و به نتیجه رسیدن آن بر اساس آیه شریفه قرآن نیاز به استقامت و پایداری دارد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ماموریت های سپاه در داخل کشور را تشریح کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب سه ماموریت محوری و استراتژیک برای ما معین کرده که از بالاترین رده های فرماندهی تا سطح بسیجیان عادی پایگاه ها باید مد نظر باشد.

افق دیدتان را با رهبری تنظیم کنید

فرمانده سپاه ناحیه ویژه تبریز اظهار داشت: بخش اول این ماموریت حفظ و حراست آرمان های انقلاب،تبیین ، توسعه و تعمیق آن است. بخش دوم مقاومت در برابر استکبار در هر جایگاهی است و بخش سوم نیز امت سازی است.

سرهنگ شادی ابراز داشت: در بحث امت سازی باید افق دید همه بسیجیان به انتهای مسیر باشد نه سنگ های پیش پایشان، مبادا بر مشکلات پیش پایمان متمرکز شویم و از حرکت باز بایستیم، ما باید افق دیدمان را با افق دید رهبر انقلاب تنظیم کنیم.

باید از حد جمهوری اسلامی فراتر رویم

وی اضافه کرد: در امت سازی ما باید پشت سر رهبر انقلاب حرکت کنیم و فرماندهان پایگاه ها نیز باید کاری کنند تا مردم را پشت سر خود به وسط معرکه حکومت الهی و ظهور منجی عالم بشریت بکشند. ما باید از حد جمهوری اسلامی فراتر رفته و به فکر حکومت اسلامی جهانی باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه ویژه تبریز گفت: انجام ندادن وظایف محوله در مسیر تحقق انقلاب مهدوی خود گناه کبیره است، در دهه پنجم انقلاب ماموریت های انقلاب اسلامی به پایگاه های بسیج واگذار شده و همه باید افق چشم انداز ۱۰ ساله برای پایگاه های مقاومت را ترسیم و تدوین کنند.

سرهنگ شادی ادامه داد: بسیجیان باید کار فکری کنند و سند راه تعالی و پیشرفت تهیه کنند. باید همسایه به همسایه در سطح محلات فعالیت داشته و مردم را به سمت خود جلب کنند، مشکلات آنان را رفع و کادرسازی نمایند و این میسر نخواهد بود مگر با داشتن شورای جامع الاطراف در پایگاه های مقاومت.

در این نشست از فعالیت بسیجیان حوزه امام علی(ع) تبریز و فرماندهی آن سرهنگ دوم پاسدار سید کمال نظیری تقدیر شد.

  • نویسنده : رامین فرهودی
  • منبع خبر : شرح آنلاین