شهرستان هشترود با بارش بی سابقه برف در روزهای اخیر مواجه شده به طوری که راه ارتباطی 238 روستا کاملا مسدود شده و برای امدادرسانی به مرم ارتش جمهوری اسلامی ایران و راهداری مشترکا در حال امدادرسانی به مردم منطقه هستند.

فرماندار هشترود در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره گفته است: علی رغم تلاش‌های شبانه روزی راهداران، جمعیت هلال احمر و سایر مجموعه‌های شهرستان، امکان بازگشایی راه‌ها و کمک به روستاییان گرفتار در برف میسر نشد، لذا با پیگیری‌های انجام شده از استان و شهرستان‌های همجوار، نیروهای ارتش پادگان امام رضا (ع) مراغه با تجهیزات و ماشین آلات سنگین شامل ۴ دستگاه توپ کش کرایس، نفربر به منظور انتقال بیماران، نان، آذوقه و… وارد شهرستان شدند.

برف

عکس از خبرگزاری مهر

در این بین امیر سرتیپ صادق نوری فرمانده پادگان امام رضا(ع) مراغه از محورهای شهرستان بازدید و نیروهای ویژه گروه ۱۱ ارتش، ۸۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک چاراویماق و هشترود را نجات دادند.

رساندن دارو به بیماران خاص، توزیع بسته های غذایی، بازگشایی مسیرهای مواصلاتی روستایی و بازنگهداشتن مسیر اتوبان تبریز – زنجان از جمله اقداماتی است که در طی این مدت توسط نیروهای امدادی و ادارات دولتی در سطح شهرستان هشترود انجام شده است.

 

 

  • نویسنده : رامین فرهودی
  • منبع خبر : مهر - شرح آنلاین