در دیدار دیروز (سه شنبه) "سید احمد حسینی" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با " البروس عیسی اف " رییس دانشگاه دولتی نخجوان همکاری های این دانشگاه با مراکز آموزشی ایران بررسی شد.

عیسی اف با تاکید بر  علاقه مندی دانشگاه دولتی نخجوان برای همکاری با مراکز علمی و آموزشی جمهوری اسلامی ایران، این همکاری را به نفع هر دو طرف دانست.

وی خاطر نشان کرد : دانشگاه دولتی نخجوان در حال حاضر با دانشگاه های تبریز، تهران و زنجان تبادلات فرهنگی دارد و علاوه بر تبادل استاد در همایش و کنفرانس های برگزار شده نیز حضور می یابد.

رییس دانشگاه دولتی نخجوان افزود : برنامه توسعه رشته ها و ظرفیت های دانشگاه بر اساس چشم انداز آتی توسعه و نیازهای جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان در زمینه های مانند پزشکی، توسعه خطوط ریلی، انرژی و کشاورزی است که در این دانشگاه برنامه مصوب در حال اجرا می باشد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با تاکید بر جایگاه و اهمیت مناسبات علمی در تعمیق روابط بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان بخصوص با استان های همجوار آمادگی ایران را برای مساعدت در این زمینه اعلام کرد.

در این دیدار مقرر شد برنامه های مورد نظر پس از بررسی و مطالعه مورد پیگیری قرار گیرد.

  • منبع خبر : ایرنا