خبرگزاری فرانسه از بروکسل گزارش داد در پی کشته شدن چندین نظامی ترکیه‌ای در ادلب سوریه، سخنگوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به نقل از دبیر کل این سازمان، از همه طرف‌ها خواست به درگیری‌ها پایان دهند.

«اوانا لونگسکو» سخنگوی نات، که مواضع ینس استولتنبرگ را در مورد تحولات ادلب اعلام می‌کرد در ادامه گفت: دبیر کل ادامه حملات هوایی سوریه و متحد روس‌اش را در استان ادلب محکوم می‌کند و خواستار توقف فوری این حملات است.

دبیر کل ناتو همچنین از کلیه طرف‌های مناقشه جاری در شمال غرب سوریه خواسته است که در جهت کاستن از تنش‌ها در شرایط خطرناک کنونی تلاش کنند و از هر اقدامی که به وضعیت انسانی فاجعه آمیز کنونی در منطقه را وخیم‌تر می‌کند بپرهیزند.

گفتنی است که در حملات هوایی پنحشنبه شب ارتش سوریه به استان ادلب که با هماهنگی و همراهی نظامیان روس صورت گرفته دست کم ۲۹ سرباز ترک کشته شدند.

آنکارا در آخرین گزارش از این حملات شمار کشته شدگان را ۳۳ نفر اعلام و تصریح کرده است که در اقدامی متقابل مواضع نیروهای ارتش سوریه را هدف قرار داده است.

در همین رابطه دبیر کل ناتو ساعاتی پس از کشته شدن دست‌کم ۲۹ سرباز ترکیه در حملات هوایی نیروهای ارتش سوریه و نظامیان روس در استان ادلب این حملات را محکوم کرد و خواستار فروکش کردن تنش‌ها در این بخش از شمال غرب سوریه شد.

  • منبع خبر : خبرگزاری فرانسه