وزارت کشور ترکیه با صدور دستورالعملی تمام اماکن عمومی در این کشور شامل سینماها، قهوه خانه ها، رستوران ها، سالن های عروسی، ورزشی، بازی؛ اینترنت کافی شاپ، سالن های سرپوشیده بازی کودکان و اماکن مشابه را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد.

در دستورالعمل یاد شده برگزاری کنگره ها و یا نشست ها از سوی سازمان های غیردولتی نیز تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شده است.

ظهر روز جاری نیز علی ارباش رییس سازمان امور دیانت ترکیه اعلام کرد که نمازهای جمعه و جماعات تا اطلاع ثانوی در مساجد این کشور برگزار نخواهد شد.

به گفته ارباش مساجد تعطیل نخواهد شد و ضد عفونی ها در آنها انجام شده و اشخاصی که منفردا بخواهند می توانند نمازهای خود را در مساجد برگزار کنند ولی نمازهای جمعه و جماعات برگزار نخواهد شد.

ارباش از تمام مردم ترکیه خواست که در منازل خود بمانند و نمازها را در منازل خود اقامه بکنند.

لازم به ذکر است شب گذشته نیز با صدور دستورالعملی اماکن تفریحی و مراکز تجمع مردم نظیر رستوران هایی موزیک تعطیل اعلام شده بود.

در چارچوب تدابیری که تاکنون انجام شده تمام مدارس و دانشگاه ها و کتابخانه ها تعطیل و برپایی هزاران کنگره نیز به آینده موکول شده است.

به گفته وزارت بهداری ترکیه تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تاکنون ۱۸ نفر بوده است که هفت نفر از آنان از اعضای یک خانواده بودند.

از سوی دیگر اتباع ترکیه که از حج عمره بازمی گردند و تعداد آنها به بیش از ۵ هزار نفر می رسد نیز از روز گذشته در آنکارا و قونیه تحت فرنطینه قرار گرفته اند.

در راستای تدابیر انجام شده ترکیه ورود و خروج اتباع خود به مقصد بسیاری کشورهای اروپایی را ممنوع اعلام کرده و افرادی که از این کشورها به ترکیه بازمی گردند ملزم به ۱۴ روز قرنطینه هستند.

از سوی دیگر متعاقب انتشار یک برگه جعلی در فضای مجازی ترکیه در زمینه این که دولت آنکارا از ۲۳  ماه ماررس در سطح ترکیه حکومت نظامی اعلام خواهد کرد، مسوولان وزارت بهداری این برگه را جعلی خواندند و دادستانی آنکارا اعلام کرد که برای شناسایی عاملان نشر این برگه جعلی و اقامه دعوی علیه آنها اقدام می کند.

  • منبع خبر : ایرنا