رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تبریز گفت: شعار «جهش تولید» که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال ۹۹ نام‌گذاری شده است، با افزایش تولید داخلی در بخش‌های مختلف به ویژه صنعت و کشاورزی محقق می‌شود.

یونس ژائله، روز سه شنبه با بیان اینکه سال گذشته با وجود تحریم های دشمنان، عملکرد بخش صنعت و تجارت در کشور به ویژه در این استان مثبت بود، افزود: در سال جدید به شدت با کاهش درآمدهای ارزی مواجه خواهیم شد، بنابراین باید با استفاده از پتانسیل های داخلی در تولید داخلی جهش ایجاد کرد.

وی اظهار کرد: در سال جدید برای تحقق منویات رهبری برای جسه تولید باید با تولید محصولات با کیفیت جهانی و صادرات آن ها به بازارهای جهانی به ویژه کشورهای منطقه، نیازهای ارزی خود را تامین کنیم.

رییس اتاق تبریز با بیان اینکه هم اکنون ۱۷ میلیون هکتار اراضی کشاورزی در بخش کشاورزی وجود دارد، گفت: اولویت اول امسال باید توجه به تولید داخلی در بخش کشاورزی و استفاده به نحو احسن از ظرفیت این بخش برای تامین نیاز کشور به محصولات و نهادهای کشاورزی باشد.

ژائله، اولویت دوم کشور و آذربایجان شرقی را داخلی سازی ماشین آلات و قطعات بخش صنعت اعلام کرد و ادامه داد: در این بخش باید با استفاده از ظرفیت بالای صنعتگران توانمند داخلی بتوان علاوه بر حفظ اشتغال موجود در سطح کشور و استان زمینه ایجاد استغال بیشتر را فراهم کرد.

وی یادآوری کرد: مدیران ارشد نهادها، ادارات دولتی و بانک ها نیز باید با تلاش در جهت بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید داخل و بخش خدمات زمینه را برای جهش تولید در سطح کشور و این استان فراهم کنند.

ژائله، افزود: در زمان کنونی بخش خصوصی و دولتی باید در کنار هم باشند تا با استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود علاوه بر تامین نیازهای داخلی بتوان با جهش تولید زمینه صادرات محصولات به بازارهای جهانی و کشورهای همسایه را فراهم کرد.

  • منبع خبر : ایرنا