حتی اگر در حال حاضر مو‌های سالمی دارید، برای اینکه به موخوره دچار نشوید می‌توانید از روش‌های زیبایی مو استفاده کنید تا هرگز موخوره به سراغتان نیاید.

موخوره یکی از مشکلات رایج برای خانم هاست که در هر زمان و مکانی دیده می‌شود و باعث نارضایتی بسیاری از افراد نیز شده است. با رشد مو، استفاده از انواع وسایل حرارتی و حالت دهنده و همچنین عوامل تاثیرگذار دیگر مو دچار موخوره می‌شود و از نوک به دو قسمت یا حتی بیشتر تقسیم می‌گردد و گاهی خرد و شکننده می‌شود.

بسیاری از افراد از موخوره شکایت می‌کنند و ادعا دارند حتی با کوتاه کردن نوک مو‌های خود بعد از مدت کوتاهی مجدد این مشکل روی موهایشان دیده می‌شود. بهتر است بدانید که علاوه بر عوامل فیزیکی، عوامل دیگری مانند رژیم غذایی هم تاثیر زیادی بر سلامت مو و استحکام آن‌ها دارد. حتی اگر در حال حاضر مو‌های سالمی دارید، برای اینکه به موخوره دچار نشوید می‌توانید از روش‌های زیبایی مو استفاده کنید تا هرگز موخوره به سراغتان نیاید. به یاد داشته باشید هر روش درمانی که برای درمان موخوره و به صورت خانگی انجام می‌دهید، باید با دقت زیاد انجام شود. البته برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و همچنین توصیه‌های بیشتر می‌توانید با متخصصین این زمینه مشورت کنید.

توصیه‌های متخصصان مو را دنبال کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است: به توصیه آرایشگر‌ها و متخصصان مو و زیبایی توجه و نوک مو‌های خود را هر ۲۸ روز یکبار کمی کوتاه کنید. اگر این توصیه را مرتب پیش بگیرید، نتیجه‌ای که مشاهده می‌کنید بسیار رضایت بخش خواهد بود. زمانی که در فاصله زمانی کمتر مو‌های خود را کوتاه کنید، دیگر مجبور نخواهید بود برای حذف موخوره ارتفاع بیشتری از مو را بزنید بلکه فقط کافی است کمی نوک آن را کوتاه کنید. در این صورت مو‌ها تقریبا قد ثابتی خواهند داشت و هیچ موخوره‌ای هم مشاهده نمی‌شود.

مدل‌های متنوع مو و همچنین وسایل مختلفی که وجود دارد کمک می‌کنند تا ارتفاع مو‌های شما به میزان زیادی کوتاه نشود. فرد آرایشگر به خوبی می‌داند چگونه می‌تواند موهایتان را کوتاه کند که فقط چند میلی متر از آن کوتاه شده و در عین حال هیچ موخوره‌ای هم وجود نداشته باشد. بعد از تمام شدن عمل کوتاهی مو، معمولا افراد متخصص و استایلیست‌ها روش‌های جدید و به روزی را به شما توصیه می‌کنند که از موخوره‌های آینده جلوگیری کنید و بتوانید رطوبت را به مو‌های خود بازگردانید.

آبرسانی طبیعی به مو

اگر شما از آن دسته افرادی نیستید که مرتب به آرایشگاه و سالن‌های زیبایی مراجعه می‌کند، می‌توانید از درمان و تیمار‌هایی استفاده کنید که ساده‌تر هستند و حتی در خانه انجام می‌شوند، این روش‌ها موجب آبرسانی و حفظ شادابی مو می‌شود. اگر به فروشگاه، داروخانه و مغازه‌های آرایشی و بهداشتی سری بزنید، انواع محصولات تقویت کننده و ماسک مو را درون قفسه‌ها مشاهده می‌کنید. تنوع این محصولات از برند‌های مختلف به اندازه‌ای است که انتخاب را برای شما سخت می‌کند. لازم به ذکر است که محصولات طبیعی برای تقویت مو تاثیر بسیاری دارند و حتی گا‌ها از محصولات کارخانه‌ای و شرکتی هم کارسازتر هستند. حال می‌خواهیم دو ماسک موی خانگی را به شما معرفی می‌کنیم:

ماسک اول

مواد لازم: یک قاشق غذاخوری (۲۵ گرم) عسل، یک عدد آووکاددو

اگر با تیمار‌های طبیعی خانگی آشنایی ندارید، ترکیب دو ماده عسل و آووکادو برای شروع مناسب شماست. هسته و پوست آووکادو را جدا کنید، گوشت ان را خرد کرده و به صورت پوره در بیاورید. حال عسل و پوره آووکادو را با هم مخلوط کنید تا ترکیب یک دستی حاصل آید. با توجه به اندازه مو‌های خود، ممکن است نیاز به مواد بیشتری داشته باشید. این مواد را بعد از شامپو زدن روی مو بمالید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و سپس سرتان را آبکشی کنید.

ماسک دوم

مواد لازم: یک پیمانه (۲۰۰ گرم) پوره کدو تنبل، یک عدد موز، روغن زیتون

یکی دیگر از روش‌های رطوبت رسانی به مو و از بین بردن موخوره که به صورت طبیعی تهیه می‌شود، ترکیب کدو تنبل و موز است. برای آماده کردن این ماسک کافی است سه ماده معرفی شده را با هم ترکیب کنید و آن‌ها را روی موی مرطوب بمالید. ۱۵-۳۰ دقیقه صبر کنید و مو‌ها را با آب فراوان آبکشی کنید. با این مواد مو‌ها آبرسانی شده و سرزنده می‌شوند.

نرم کننده

هر بار که مو‌های خود را خیس می‌کنید یا شامپو می‌زنید، از نرم کننده استفاده کنید. این روش به از بین بردن موخوره کمک می‌کند. برای اینکه مو‌های خود را از وضعیت وحشتناکش دور کنید، باید حتما به فکر آبرسانی و رطوبت آن باشید چرا که این موارد بسیار ضروری هستند. بعد از شستشوی مو، اجازه دهید موهایتان در معرض هوا و بدون استفاده از اتو مو یا سشوار خشک شود. استفاده از این وسایل استحکام و شادابی مو‌ها را از بین می‌برد.

رژیم غذایی سالم

مو هم مانند پوست از پروتئینی به نام کلاژن ساخته شده است. به همین دلیل ظاهر مو به میزان زیادی به رژیم غذایی مصرفی شما بستگی دارد. سعی کنید آب زیاد مصرف کنید و به سراغ مواد غذایی بروید که ارزش غذایی بالایی داشته باشند، برای مثال میوه و سبزیجات در این دسته قرار می‌گیرند. حتی درصد موفقیت استفاده از ماسک‌های زیبایی هم تا اندازه زیادی به رژیم غذایی شما وابسته است. پس فقط داشتن ظاهر زیبا کافی نیست، بلکه باید احساس خوبی هم داشته باشید و مواد خوراکی سالم بخورید.

حفاظت و رطوبت‌رسانی به مو

استفاده منظم از محصولاتی که باعث رطوبت رسانی و سرزندگی مو‌ها می‌شوند و مو را در برابر حرارت و نور خورشید محافظت می‌کنند، باعث محافظت و نگهداری مو در برابر موخوره نیز می‌گردند. این مثل معروف در رابطه با مبحث ما نیز صدق می‌کند: پیشگیری بهتر از درمان است. از محصولات محافظت کننده استفاده کنید، مو‌های خود را با کلاه و شال بپوشانید و در ساعات بسیار گرم روز مو‌های خود را در معرض نور خورشید قرار ندهید. همچنین هر روز مو‌ها را شانه بزنید.

همه موارد ذکر شده از جمله روش‌هایی هستند که از به وجود آمدن موخوره جلوگیری می‌کنند. سعی کنید برای سلامت بیشتر مو‌ها همه روش‌ها را در برنامه مراقبتی زیبایی خود قرار دهید. به زودی تغییرات مثبت و قابل مشاهده‌ای در ظاهر و سلامت مو‌ها به وجود می‌آید که خیالتان را در رابطه با موخوره هم راحت می‌کند.

  • منبع خبر : رکنا