تبریز- رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بهبودی ۷۸۰ نفر از مبتلایان به کرونا در آذربایجان شرقی خبر داد.

محمدحسین صومی شب گذشته در نشست خبری با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد آخرین اخبار مبتلایان به کرونا را ارائه کرد و گفت: با افزوده شدن ۸۲ نفر در روز یک شنبه تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در استان به یک هزار و ۴۴۳ نفر رسید.

صومی با اشاره به اینکه تمام بیمارستان‌های استان در کنار بیمارستان امام رضا و سینا آماده مقابله با کرونا هستند، ادامه داد: ۱۰ هزار تخت در بیمارستان‌ها برای ارائه خدمت داریم. البته هنوز ظرفیت تخت‌های اختصاص یافته به کرونا در استان پر نشده است.

صومی سپس در خصوص آمار بهبودی‌های این ویروس در استان هم گفت: تقریباً ۵۵ درصد مبتلایان بهبود یافته و مابقی در حال مداوا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: دو شهرستان سراب و شبستر بیشترین آمار مبتلایان به نسبت جمعیت خود را در استان دارند.

وی از مردم خواست تا از خانه بیرون نروند زیرا بیشتر مبتلایان یا در مراسم عزا و یا مکان‌های شلوغ دچار این ویروس شده‌اند.

وی ادامه داد: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

وی سپس گفت: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند. کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و دردهای عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

ویروس کرونا خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.

  • منبع خبر : مهر