رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ارتش جمهوری اسلامی از مظاهر و عناصر قدرت ملی است که با تکیه بر رزمندگان و فرماندهان متدین و تقدیم ده‌ها هزار شهید، کارنامه‌ای ستودنی دارد.

علی لاریجانی رئیس مجلس ، به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش در پیامی تاکید کرد: ۲۹ فروردین که مزین به نام پرافتخار ارتش و گرامیداشت آن است، یادآور تجلیل از دلاورمردان رشید و جان برکف و مجاهدت‌های حماسی آنان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

در پیام آقای لاریجانی آمده است: ارتش جمهوری اسلامی به انقلاب بزرگ اسلامی و ملتی تمدن ساز تعلق دارد و خود همواره در خدمت اهداف مردم و انقلاب آرمانی آنان قرار داشته است. پیروزی‌های درخشان ارتش قهرمان جمهوری اسلامی در سنگر‌های متعدد رزمی و عرصه‌های متنوع دفاعی از جلوه‌های افتخار و عظمت ملت ایران و ثبات بخش امنیت و اقتدار در مرز‌های زمینی، دریایی و هوایی کشور است.

رئیس مجلس افزوده است: ارتش جمهوری اسلامی از مظاهر و عناصر قدرت ملی است که با تکیه بر رزمندگان و فرماندهان مومن و متدین و تقدیم ده‌ها هزار شهید در دوران دفاع مقدس، کارنامه‌ای ستودنی و به یاد ماندنی در پیش چشم ملت و آیندگان دارد.

آقای لاریجانی تصریح کرد: ارتشیان غیور و دلاور و مجموعه نیرو‌های مسلح کشور با تجلی عزت، پایمردی، صلابت و اراده استوار خویش همواره دسیسه‌های دشمنان و توطئه‌های بداندیشان ملت را با شکست و ناکامی مواجه کرده‌اند و بی شک عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی، مرهون مقاومت و ایثار این فرزندان برومند است.

وی در ادامه تاکید کرد: دلیر مردان ارتش سرافراز جمهوری اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس در مقابل تهاجم دشمن، با دانش، تجربه و فداکاری، سینه سپر کردند و در زمان صلح با کارآمدی و آمادگی کامل، مایه اطمینان و آرامش خاطر ملت شدند. امدادرسانی‌های ارتش و دیگر نیرو‌های مسلح به مردم در جریان حوادث طبیعی و اخیرا در مقابله با شیوع کرونا حیاتی، اثربخش و گره گشای بسیاری از مشکلات بوده است؛ چرا که این نیرو‌های مومن و فداکار با اعتقاد قلبی و با همه وجود و امکاناتِ خود به کمک مردم می‌شتابند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: اینجانب با تجلیل از رشادت‌ها و ایثارگری‌های این غیورمردان، روز ارتش جمهوری اسلامی را به جمیع ارتشیان شجاع و با ایمان تبریک عرض می‌نمایم و توفیقات روزافزونشان را در تداوم دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، امنیت و تمامیت ارضی کشور با پیروی از تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و هم افزایی با دیگر نیرو‌های نظامی و انتظامی کشور از خداوند متعال خواستارم.

علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی

  • منبع خبر : خانه ملت