فرمانده کل سپاه در یادداشتی پس از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور توسط نیروی هوافضای سپاه، این اتفاق را آغاز شکل‌گیری یک قدرت جهانی خواند.

سردار سرلشکر پاسدارحسین سلامی فرمانده کل سپاه در دست نوشته‌ای پس از پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور توسط نیروی هوافضای سپاه نوشته است: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مدد الهی و دعای رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ملت عزیز و شریفمان اوج گرفت و راهی نورانی به سوی آسمان گشود.

وی در این دست نوشته آورده است: امروز سپاه با تلاش دانشمندان پاسدار نیروی هوافضای و سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی سپاه فضایی شد.

ماهواره نور ۱ به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز (چهارشنبه ۳ اردیبهشت ماه) از ماهواره‌بر ۳ مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با موفقیت پرتاب و در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

بر همین اساس مایک پمپئو وزیر امورخارجه امریکا دیروز در یک نشست خبری گفت: برنامه موشکی ایران تهدیدی برای صلح جهانی است و پرتاب این ماهواره بر آن صحه گذاشت از این رو حرف های ما تایید می شود.

وی افزود: وقتی درباره سازمان ملل و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت صحبت می شود هر کشوری وظیفه دارد به سازمان ملل برود و ارزیابی کند که آیا این پرتاب موشک مطابق قطعنامه شورای امنیت بوده است یا خیر. من فکر می کنم ایران باید در این زمینه پاسخگو نگهداشته شود.

این در حالی بود که برخی در پی پرتاب ناموفق ماهواره های قبلی وزارت ارتباطات این خبر تکذیب می کردند اما «اسکادران هجدهم کنترل فضا» در فرماندهی فضای نیروی هوایی ارتش آمریکا بامداد امروز پنجشنبه در حساب توییتر خود نوشت که این اسکادران ۲ شیء، شامل ماهواره نور ۱ و بدنه موشک قاصد که آن را حمل کرده بود، را در فضا رصد کرده که مبدا پرتاب آن ایران بوده است.

 

  • منبع خبر : سپاه نیوز