رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد نمونه‌ها مثبت کووید ۱۹ است، گفت: در پنج روز اخیر ۷۴۰ نفر مبتلای قطعی به کووید ۱۹ در آذربایجان‌شرقی شناسایی شده است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، محمدحسین صومی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار کرد: آمار از ۱۴ اردیبهشت تاکنون با روزانه انجام ۵۰۰ تا ۷۰۰ نمونه‌برداری انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه حدود ۲۵ درصد نمونه‌ها مثبت کووید ۱۹ است، تصریح کرد: در پنج روز اخیر ۷۴۰ نفر مبتلای قطعی به کووید ۱۹ در آذربایجان‌شرقی شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: تعداد کل مبتلایان به کرونا در استان، ۵ هزار و ۶۸۱ مورد قطعی این بیماری می‌باشد.

سیر کاهشی متوفی و بستری کووید ۱۹ در آذربایجان‌شرقی

وی با تاکید بر اینکه همچنان سیر کاهش متوفی در اثر کرونا در استان داریم، یادآور شد: تعداد بستری‌شدگان کرونا نیز در حال کاهش می‌باشد به‌طوریکه ۵۲۳ مورد بستری در بیمارستان‌ها داریم.

بهبود ۸۲٫۵ درصد مبتلایان به کرونا

صومی خاطرنشان کرد: ۸۲٫۵ درصد مبتلایان یا بهبود یافته و یا در خانه‌های خود تحت مراقبت هستند.

وی با تاکید بر اینکه برخی‌ها کووید ۱۹ را نادیده و حتی به فراموشی سپرده‌اند، متذکر شد: افراد مبتلا در قرنطینه خانگی حتما ایزولاسیون و شرایط قرنطینه را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه افراد با علائم جزئی به مراکز مراجعه کنند، بیان داشت: برای هر نمونه هزینه‌ای بالغ بر ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود تا یک نمونه تست کرونا انجام گیرد.

افزایش سفر به مناطق سفید استان

وی یادآور شد: برخی استان‌ها در شرایط سالم اقدام به برگزاری نماز جمعه کردند و نمازگزاران نیز بهداشت را کامل رعایت کردند ولی متاسفانه چند روزی است که شاهد سفر و تردد جاده‌ای در این شهرستان‌ها از جمله جلفا، هوراند، خداآفرین هستیم که زنگ خطر جدی در روزهای آتی خواهد بود.

کودکان کرونا می‌گیرند

صومی در خصوص مبتلایان خردسال، گفت: موضوع مبتلا نشدن کودکان کذب است زیرا آنها هم به کووید ۱۹ مبتلا می‌شوند و ما مبتلایان زیر یک‌سال، سه سال و هشت ساله هم داریم ولی عوارض چندانی روی کودکان ندارد.

وی اضافه کرد: کرونا ویروس با هر نوع علامت در بدن افراد دیده شده است و از تب و لرز تا تهوع و استفراغ، سرفه و تنگی نفس، مشکلات ریوی و گوارشی و حتی عوارض پوستی در مبتلایان دیده شده است.

  • منبع خبر : فارس