فرمانده سپاه عاشورا گفت: تاکنون 2.5 میلیون ماسک و 27 هزار گان در 215 کارگاه تولیدی که به صورت عمده در مساجد، حسینیه‌ها و منازل راه‌اندازی شده‌اند، تولید شده است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، سردار عابدین خرم در نشست هم‌اندیشی رئیس جمهور با فعالان مبارزه با کرونا در استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد به تشکیل قرارگاه زیستی امام رضا(ع) توسط سپاه اشاره کرد و با بیان اینکه بعد از تشکیل ستاد استانی مقابله با کرونا، ۵ وظیفه مهم بر عهده این قرارگاه گذاشته شد، اظهار داشت: اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا یکی از این وظایف بود که با مشارکت مراکز سلامت و حضور ۹ هزار و ۴۰۰ نفر از بسیجیان استان در ۳۸۵ پایگاه انجام شد و تاکنون ۹۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته‌اند.

وی افزود: وظیفه دوم، راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و گان بود که تاکنون ۲٫۵ میلیون ماسک و ۲۷ هزار گان در ۲۱۵ کارگاه تولیدی که به صورت عمده در مساجد، حسینیه‌ها و منازل راه‌اندازی شده‌اند، تولید شده است.

وی، شناسایی جمعیت آسیب‌دیده از کرونا را سومین مأموریت سپاه عاشورا عنوان کرد و گفت: تاکنون ۱۷۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۲۶ میلیارد تومان با مشارکت مردم در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

خرم همچنین از مشارکت فعال سپاه و نیروهای بسیجی در رفع آلودگی و پاک‌سازی محیطی به عنوان چهارمین مأموریت این نهاد انقلابی خبر داد و گفت: پنجمین مأموریت، مبارزه با احتکار و گران‌فروشی اقلام بهداشتی بود که در این رابطه، بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده و ۲۰ هزار ماسک و دستکش، کشف و در اختیار مسئولان بهداشت و درمان قرار گرفت.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس